וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3,000 פגזים נגנבו מצה"ל: "חשש שחיילים מעורבים"

1.2.2012 / 15:58

הפרשה שנחשפה לראשונה בוואלה! חדשות מסתעפת לאחר שבצה"ל מעריכים כי למעלה מ-3,000 פגזים נגנבו, ואף ייתכן שחיילים היו מעורבים בגניבה. שווי הפגזים: 15 מיליון שקלים

פרשת גניבת הפגזים מבסיס צה"ל בנגב שנחשפה לראשונה בוואלה! חדשות מסתעפת אחרי שבדיקת המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) העלתה כי נגנבו למעלה מ-3,000 פגזים וכי ייתכן וחיילים מעורבים בפרשה. גורם צבאי בכיר בפיקוד דרום אמר כי "גם היום אי אפשר לפסול את האפשרות שמספר הפגזים והתחמושת שנגנבה מהבסיס תלך ותעלה". בצה"ל מעריכים כי שווי הגניבה עולה על 15 מיליוני שקלים אך מדגישים כי הפרשה חמורה בשל הקלות הבלתי נסבלת בגללה נגנבו אלפי פגזים מסוגים שונים שפגעו במצבורי התחמושת של צה"ל.

גניבת הפגזים התגלתה לפני יותר מחודש לאחר שהגיע לצה"ל מידע מודיעיני ממשטרת ישראל על כך שמתבצעת גניבה שיטתית של פגזים מסוגים שונים מבסיס צה"ל בנגב. המידע הועבר לצבא, שאיתר את הבסיס והחל לבדוק הנושא. בתחילה חשבו כי מדובר בגניבה של 1,500 פגזים אך בימים האחרונים הסתבר כי המספר עלה ליותר מ-3,000 פגזי שריון שנועדו לחירום ולאימונים. בשל חומרת האירוע הוחלט כי צה"ל ומשטרת ישראל ישלבו כוחות וינסו לאתר את האחראים לגניבת הענק וכן את מצבור הפגזים. גורם צבאי בכיר מסר כי עלות פגז נאמדת בסכום שנע בין 1,000 ל-6,000 דולרים.

במערכת הביטחון מעריכים כי מי שעומד מאחורי הגניבה היא כנופיית בני מיעוטים ש"מתמחה" בגניבת מתכות. הגורם הצבאי העריך כי ניתן למכור את הפגזים לסוחרי מתכות לאחר פירוק הפגז ובמקרה החמור יותר למכור את הפגזים לגורמי טרור. אתמול נרשמה התפתחות בפרשה לאחר שהמעבדה הניידת לזיהוי פלילי של משטרת ישראל הגיעה לבסיס בנגב כדי לאסוף טביעות אצבעות ופרטים שיסייעו לחקירה. "שוטרי המעבדה הניידת של המטה הארצי הם המומחים מספר אחד לאיסוף ותיעוד ראיות בזירות פשע. אנחנו מקווים שעבודת הנמלים שלהם תביא להתפתחות נוספת בפרשה", אמרו בצה"ל.

בצה"ל לא פוסלים אפשרות שהכנופיה, שפעלה על פי הערכה לאורך חודשים רבים נהגה לחדור מבעד לגדר הפשוטה בבסיס תוך כשהם נעזרים מגורמי צבא בגזרה. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הנושא נמצא בחקירת מצ"ח ובסיומה יועברו הממצאים לעיון וחוות דעת הפרקליטות הצבאית".

הדיווח הראשון בוואלה! חדשות: כ-1,500 פגזי שריון נגנבו מבסיס בדרום

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully