וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי בסבבה: מחפשים את נימו החתול

א.ב דן

1.2.2012 / 0:15

מדור חי בסבבה! מארח את הרקדן והכוריאוגרף תום אידלסון, שהחתול שלו נימו מתעקש לשחק עם אוזניות האייפון, ולא מתפשר על אף צעצוע אחר

אחד מאירועי המוזיקה המסעירים שחתמו את 2011 היתה האופרה "זמן ירוק", שיצר דניאל גלאי, מלחין ישראלי עטור פרסים, אולי החשוב ביותר כיום, המשלב בסגנונו מוזיקת כליזמרים ואקספרסיוניזם. עלילת האופרה מגוללת את הטרגדיה של המין האנושי על פני כדור הארץ, כאשר הטבע קם על בני האדם בסיוע האל. לאחר שנה של שיטפונות ביפן ורעידות בניו זילנד ובטורקיה, הרעיון שהגה המלחין גלאי נראה קרוב לאמת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תום אידלסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

על הביצוע היו אמונים אנסמבל ייחודי שרובו עולים חדשים-ישנים שהרכיבו קשת עזת מבע של רגשות. בין הבולטים הנבלנית מריה גולדברג, זמרת הסופרן קלאודיה גוטבצל לוי, הקונטרה טנור אלון הררי והכוריאוגרף והרקדן תום אידלסון, שרואיין בחייתיות, שכן לצד עיסוקו האמנותי הוא גם מטפל בנימו, חתול פרסי, ומקס, כלב מעורב.

תום, ספר על תהליך העבודה על האופרה, וכמובן על הקשיים.

"העבודה על 'זמן ירוק' היתה מאוד מהירה. היו לנו רק שבועיים להעמיד את כל האופרה, וקח בחשבון את כל האילוצים של הצוות. מצד שני דניאל גלאי מאוד אוהב את הקונספט של אימפרוביזציה, כך שיכולנו לשלב אותה בתוך השלד המאוד ברור והבימוי המדויק מאוד שטל שחר, במאית האופרה, נתנה לנו. לא היו לי חששות, כיוון שליסה אוברמן ונועה כהן, הרקדניות שרקדו איתי, הן מדהימות ומקצועיות, וסמכתי עליהן בעיניים עצומות. גם שלושת הזמרים הנהדרים זרמו עם הבימוי והתנועה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

האם בעתיד נראה מספר יותר גבוה של רקדנים ביחס לרקדניות?

"ברמה המקצועית, היצע הרקדנים גדל לעומת שנים עברו, אך מספר המקומות בלהקות המובילות נשאר זהה, כך שהגדילה לא נראית על הבמות. כשהתחלתי לרקוד, בגיל חמש וחצי, זה עדיין היה טאבו בשביל בנים לרקוד בלט, ובטח בגיל כל כך צעיר. רוב הרקדנים התחילו לפחות בגיל 15, כשכבר היו בגיל של 'להתמודד' עם הסטיגמות. לשמחתי, במהלך השנים, זה נהיה יותר מקובל לבנים צעירים לרקוד בלט. אני מקווה שיותר בנים צעירים ילמדו בלט ושהוריהם יתמכו בהם".

הטיפ של תום אידלסון: צעצוע לחתול? אוזניות אייפון

תום אידלסון והחתול נימו. אלן אוברמ, ספק 500
יודע מה הוא רוצה. נימו החתול ותום אידלסון/ספק 500, אלן אוברמ

"נימו החתול מאוד אוהב להביא לאוזניות כאפות קטנות שמזיזות אותן מצד לצד, וכשנמאס לו מהכאפות, הוא נושך אותן".

לא חראם?

"בשלב הזה, למרות שהוא חמוד, אני לוקח אותן ממנו".

לפעמים בא לך גם להשתמש באוזניות. יש צעצוע חלופי?

"קניתי לו צעצוע שדי דומה ברעיון, אך בפועל הוא לא עובד כמו האוזניות של האייפון. אולי זה הצבע ואולי זה בגלל שהן אלקטרוניות. קניתי לו צעצוע מיוחד שהוא יוכל לשחק איתו ולהעיף אותו, אבל הוא לא אהב אותו, וחזר לאוזניות של האייפון. אני מקווה שהוא לא יאכל לי אותן יותר מדי ויהרוס לי גם את האייפון".

יוטיוב נוצר ע"י ג'וליה זילברגולץ:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully