וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש רק פתרון כלכלי אחד

דניאל דורון

31.1.2012 / 10:27

היום בפתיחת כנס הרצליה ידונו המשתתפים, סביר להניח, בכניסתו של יאיר לפיד, התקווה החדשה של ציבור גדול (אם הסקרים משקפים לשם שינוי מציאות), ואולי בסיסמת הבחירות שהוא טבע: "איפה הכסף?". איפה אלפי המיליארדים, יותר מחצי ממה שאנו מייצרים בעבודה קשה, שסוחטים מאיתנו הפוליטיקאים, הוא שואל ובצדק. לקח לנו יותר מ-60 שנה, אך סוף סוף מחלחלת ההכרה כי מה שאנו מקבלים מהפוליטיקאים אינו שווה אפילו חלק קטן מהמחיר המופקע שהם וממשלותיהם סוחטים מאיתנו (שעה שהאוליגרכים סוחטים בשאר המצרכים). פוליטיקאים אינם הורים טובים ולא עובדים סוציאליים. ממשלותיהם הן תמנונים פוליטיים רעבים ל"תקציבים", לג'ובים ולמיליארדים מכיסנו, שחלקם הם ממחזרים כ"מענקים" כדי להיבחר מחדש.

הממשלות, בייחוד הסוציאליסטיות, הקימו שיטה פוליטית שעיוותה את חלוקת המשאבים. עם בעל ההון האנושי הטוב בעולם, בארץ שהושקעו בה ממקורות חוץ יותר מ-300 מיליארד דולר, העם היה אמור להיות עשיר ובעל חברה למופת. אך הוא הפך לנכה כלכלית וחברתית, מסוכסך, שפלגיו מוסתים להילחם זה בזה על חלוקת פירורים מעוגה שאינה גדלה כראוי. הממשלות מנעו מהכלכלה לצמוח, רוששו את העם ומנעו ממנו סיפוק צרכים גדלים והולכים. הפוליטיקה היא שדה הקרב של משטר החלוקה הקרוי מדינת רווחה.

הייקח לנו עוד 60 שנה להבין שממשלות מנופחות הן שורש כל הבעיות ולא הפתרון? הייקח לנו עוד חצי מאה להבין כי חינוך טוב, למשל, לא נקבל אם נרחיב מונופול חינוכי-ממשלתי כושל גם לגילי 3 עד 6? שרק נבזבז עוד מיליארדים על נזק לתינוקות של בית רבן, נזק שהמונופול החינוכי-הממשלתי כבר גורם לבני 6 עד 18? הזהו השוויון וה"צדק חברתי" ש"העם" ביקש? כמו כל מערכת ממשלתית, גם מערכת החינוך לא תתפקד כשהיא כפותה בכבלי ביורוקרטיות (אין ממשלה ללא ביורוקרטיה, זו מהותה) המונעות צמיחה וחידושים, בין ששר החינוך הוא יוסי שריד ובין שגדעון סער. רק ממשלה מצומצמת יכולה למלא את תפקידיה הלגיטימיים: ביטחון ושמירה על החוק. עומס תפקידים (רבים סותרים) מכשיל אותה. ובל נחשוש שצמצום בממשלה יגרום לאבטלה. הצמצום יאפשר לשחרר את הסקטור הפרטי ולהביא לצמיחה בתעסוקה ובתוצר שתקלוט מובטלים או תפצה אותם.

היש תקווה שנלמד לא להתפתות לאקדמאים ול"אנשי רוח", חכמולוגים ניאו-מרקסיסטים, בורים בכלכלה ובחיי המעשה? הנדחה את מצג השווא של המתקראים סוציאל-דמוקרטים, כשלי יחימוביץ' וכדפני ליף, שתשליט על חיינו ביורוקרטיות ממשלתיות ה"מטיבות עם העם"? היש תקווה כי בבחירות שום פוליטיקאי לא יהיה בכיסם של בעלי הממון כבעבר, בעזרתם של חבורת היחצנים הזוממת שוב להמיט עלינו אסון?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully