וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוד האמונה היהודית

חיים שיין

30.1.2012 / 9:46

בשבוע שעבר פורסם סקר שלפיו 80 אחוזים מהיהודים הישראלים מאמינים בקיומו של אלוהים, 70 אחוזים מאמינים שהעם היהודי הוא העם הנבחר, 69 אחוזים מאמינים שהתורה והמצוות הן ציווי אלוהי ו-60 אחוזים מאמינים בחיים אחרי המוות. תוצאות מדהימות על רקע האווירה האנטי דתית ששנים רבות ממלאת את המרחב הציבורי-תקשורתי בישראל, אווירה שבימים האחרונים הגיעה לשיאים מדאיגים.

הסקר מוכיח כי הקמתה של מדינת ישראל ברוח חזונם של בנימין זאב הרצל ודוד בן-גוריון לא הצליחה באחת ממשימותיה המרכזיות: בניית זן ישראלי של יהודים מנותקים מאלוהים, מאמונה דתית וממסורת הדורות. שנים רבות, עוד מימי כור ההיתוך של שנותיה הראשונות של המדינה, המערכות החינוכיות, הפוליטיות והאקדמיות ניסו לנתק את היהודים מיהדותם. הדמות של הצבר הישראלי, הלוחם והכופר הקוסמופוליטי היתה אמורה להחליף את היהודי הגלותי שנתפס כתגרן, ככנוע, כצר אופק וכתלותי.

המיתוס של הצבר הישראלי הכזיב. הישראליות לא העמידה אלטרנטיבה אמיתית ליהדות. יהודים שהגיעו לישראל מכל קצווי תבל אולצו לרוקן את מטען הדורות שנשאו עימם לאורך הגלות. מטען של מסורת, מורשת ואמונה. מאחר ששק ריק לא יכול לעמוד זקוף, הישראלים החדשים התכופפו בפני תרבות זרה, קלוקלת בחלקה, שיובאה לישראל מהמערב ואומצה על ידי הציבור המתקדם והנאור. תרבות המקדשת את האוטונומיה של הפרט כולל זכויותיו, יצריו וגחמותיו. תרבות שביסודה אני, כאן ועכשיו.

בערוגותיה של ישראל גדלו דורות ללא שורשים בקרקע. ישראלים חסרי זהות ומנותקים מכור מחצבתם. דורות שאינם מכירים את ההיסטוריה היהודית, מרוחקים מהתנ"ך ומנוכרים לערכים הציוניים שבשמם קמה מדינת ישראל. ההתרחקות משורשי הקיום היהודי הפכה להיות סכנה קיומית. שהרי לעם בלי עבר אין עתיד, ואת העבר אי אפשר להמציא מחדש או לשכתב באמצעות תרבות כנענית רדודה.

עתה מתברר שמאז מלחמת ששת הימים, בתהליך איטי אך מתמיד, יותר ויותר ישראלים חוזרים ומתחברים ליהדותם. לאחר מסע ארוך בשדות זרים, היהודים שבים הביתה. הסיבוב בן עשרות השנים הסתיים. שנים רבות נדרשו כדי שהציבור בישראל יפנים את המחיר של ההתנתקות מערכים יהודיים וציוניים.

דווקא בימים אלה, שבהם אין רעב ללחם וצמא למים כי אם לשמוע את דברה של מסורת ישראל ומורשת הדורות, מוטלת על הציבור הדתי והחרדי אחריות מוגברת. רבים בציבור מזהים את מהותה של היהדות עם התנהלותו של הציבור הדתי והחרדי.

ההנהגה החרדית חייבת לגלות אומץ ולהתמודד בתקיפות ובנחישות עם גילויים של הקצנה במרחב הציבורי. הקצנה שהיא זרה לתפיסת עולמה של היהדות. חובה עליהם להפנים כי הציבור היהודי ברובו הגדול מחובר לאלוהים ואינו מוכן שיתייחסו אליו כנחות. חשוב להבין כי השירות הצבאי במדינת ישראל הוא בגדר מלחמת מצווה של פיקוח נפש. בנסיבות אלה מוטלת על כולם החובה לשאת בנטל.

רוב הציבור בישראל הוכיח באמצעות הסקר כי הוא מושיט יד לדו-קיום עם הדתיים, עתה תורם של החרדים להקים שוב את הגשר שקרס ולהושיט את ידם שלהם. רק כך, יד ביד, נוכל לצעוד יחדיו אל העתיד במדינת ישראל, ראשית צמיחת גאולתנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully