וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק חד: הצמיחה בארה"ב - הגבוהה זה שנה וחצי

סוכנויות הידיעות

27.1.2012 / 17:20

מתונה מהתחזיות, אבל עדיין בקצב המהיר ביותר זה שנה וחצי. בעקבות עלייה בצריכה הפרטית ובמלאים העסקיים, התמ"ג בארצות הברית צמח בסוף 2011 בקצב שנתי של 2.8%

קצב הצמיחה של כלכלת ארה"ב הואץ ברבעון הרביעי לקצב המהיר ביותר זה שנה וחצי, בעקבות עליה בצריכה הפרטית ובמלאים העסקיים. עם זאת, הצמיחה היתה מתונה מהתחזיות.

התמ"ג של ארה"ב צמח ברבעון האחרון של 2011 בקצב שנתי של 2.8%, לאחר צמיחה של 1.8% ברבעון השלישי, כך לפי נתונים ראשוניים שפרסם היום משרד המסחר האמריקאי. אנליסטים צפו כי הכלכלה תצמח ב-3% ברבעון הרביעי.

הצריכה הפרטית עלתה ברבעון הרביעי ב-2%, לאחר גידול של 1.7% ברבעון השלישי. הוצאות הממשל, לעומת זאת, ירדו ברבעון. הייצוא מארה"ב עלה ב-4.7%, בעוד שהייבוא עלה ב-4.4%. האינפלציה כפי שהיא נמדדת לפי מדד המחירים לצרכן המבוסס על הצריכה הפרטית (PCE), הואצה ל-0.7%.

"הביטחון התאושש לרמה שבה הצרכנים במצב רוח טוב יותר להוציא אך לא לבזבז", אמר לבלומברג סאל גואטיירי, כלכלן בכיר לארה"ב בחברת BMO קפיטל מרקטס בטורונטו. "זהו שיפור בולט לעומת הצמיחה שראינו בארבעת הרבעונים האחרונים. יש עבודה קשה וארוכה, אך אנחנו רואים שיפור הדרגתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully