וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ראש ממשלת אוסטרליה נסה על נפשה מהמפגינים

27.1.2012 / 2:20

רגעי אימה ארוכים עברו על ראש הממשלה גילארד ועל יו"ר האופוזיציה. השניים הגיעו לחגיגות ה-40 למאהל המשמש כשגרירות האבוריג'ינים, אך קריאה לפרקו עוררה את זעם המפגינים

AP

(צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

ראש ממשלת אוסטרליה, ג'וליה גילארד, ומנהיג האופוזיציה, טוני אבוט, נאלצו להימלט מטקס שנערך אתמול (חמישי) בעיר הבירה קנברה, לאחר שמאות מפגינים ניסו להתפרץ אליו ולפגוע בהם. הטקס נערך לציון ארבעים שנה להקמתו של מאהל השגרירות האבוריג'ינית בעיר. האתר לא מוכר כשגרירות רשמית על ידי המדינה, אך הוקם בידי האבוריג'ינים, ילידי אוסטרליה, כמקום בו יוכלו להפגין למען זכויותיהם. את זעמם של המפגינים עוררו דבריו של אבוט, שאמר באותו יום בו הגיע לטקס דווקא כי יש לפרק את אותו מאהל.

הטקס נערך במסעדה סמוכה לאוהל, וכשהפעילים במקום שמעו על נוכחותו של אבוט, הם החלו להקיף את המבנה ולחבוט בעוצמה בחלונות הזכוכית. צוות האבטחה החליט שלא לקחת סיכון, וחילץ את השניים מבין המפגינים אל המכונית.

הטלוויזיה המקומית, שסיקרה את האירוע, תיעדה את הרגעים המלחיצים בקרב פמליית ראש הממשלה. "אנחנו חושבים שהמצב מידרדר ואנחנו לא יכולים להישאר", נשמע אומר אחד המאבטחים לגילארד. היא, בתגובה, דאגה גם לביטחון מתנגדה הפוליטי. "מה לגבי מר אבוט, היכן הוא נמצא? כדאי שנעזור גם לו לעבור, לא?", נקלטה אומרת במצלמות.

לבסוף, הצליחו השניים לחמוק בחסות האבטחה הכבדה, כשהמפגינים הזועמים רודפים אחרי המכונית. ראש הממשלה איבדה את אחת מנעליה במהלך הריצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully