וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד אפליית יוצאי אתיופיה בקריית מלאכי - לכספת

רמי שני

26.1.2012 / 19:11

בית משפט בקריית גת דחה בקשת המשטרה להעביר לידיה חומרים שצילמו סטודנטים ממכללת ספיר בו נראים סוכני נדל"ן מסרבים להשכיר דירות ליוצאי אתיופיה. הנימוק: חסיון עיתונאי

סרטי הצילום שבהם מתועדים סוכני נדל"ן ותושבים בקריית מלאכי, שסירבו להשכיר דירות ליוצאי אתיופיה, לא יועברו בשלב זה למשטרה ויופקדו בבית המשפט, כך קבע היום (חמישי) בית משפט השלום בקריית גת. השופט אבישי זבולון, קיבל בעניין את בקשת המכללה האקדמית ספיר, שתלמידיה קיימו את הראיונות עם המתווך ועם התושבים. בקשת המכללה הוגשה נוכח הוצאת צו חיפוש ותפיסה של חומרים מצולמים הנמצאים במחשבים של המגמה לתקשורת במסלול עיתונות וטלוויזיה במכללה.

בצילומים נראו המרואיינים בצורה מלאה וללא טשטוש פניהם. מבקשת המכללה עולה, כי חוקרים ממשטרת קריית מלאכי, שבודקים תלונות בעניין ביטויים גזעניים וסירוב להשכיר או למכור דירות ליוצאי אתיופיה, יצרו קשר עם ראשי המגמה ודרשו לחקור את התלמידים שביצעו את הצילומים ולקבל לידיהם את חומרי הגלם המצולמים. ראש המסלול, יובל גוז'נסקי, סירב למסור את הצילומים בטענה שהם מוגנים בחיסיון עיתונאי וכן בשל העובדה שהחוקרים לא הציגו צו חיפוש.

"הסטודנטים שלנו, צילמו חלק מהמרואיינים במצלמה נ?סתרת, תוך שהן הציגו את עצמן כמי שמבקש לשכור דירות. בגלל שהן לא ביקשו תגובות, היה צורך לטשטש את פני המרואיינים", אמר גוז'נסקי, "החוקרים הגיעו כשבועיים לאחר פרסום הכתבה וביקשה לחקור את הסטודנטים כעדים. החקירה אכן התקיימה ובה ביקשו החוקרים לדעת אם היו התבטאויות גזעניות. כמו כן, הם ביקשו לקבל לידיהם את שמות המרואיינים ואת החומרים המצולמים. הסטודנטים אמרו כי הם לא יכולים למסור את החומרים המבוקשים כי חל עליהם חיסיון עיתונאי. החוקרים שביצעו את התשאול קיבלו את הטענה של הסטודנטים, אבל לפני שבוע, התקשר אלי חוקר ודרש את חומרי הגלם. אמרתי לו שעליו לפנות לבית המשפט. ביום רביעי האחרון, הוא התקשר אלי שוב ואמר שיש לו צו מבית משפט והם מתכוונים להגיע לבצע את החיפוש כבר היום".

לאחר פניית המשטרה, אנשי המסלול הפעילו את היועצים המשפטיים של המכללה, עורכי הדין שמואל קדם ורמה לשם, שהגישו לבית משפט השלום בקריית גת בקשה בהולה לדחיית ביצוע הצו ולאפשר הפקדת התקליטור עם החומרים המצולמים בבית המשפט: "מעיון בבקשה שהוצא למכללה עולה שלא נאמר בה ולו ברמז, כי סרט הצילום הוקלט במסגרת עבודה עיתונאית ושהמכללה סירבה למסור את החומר למשטרה בטענה שהוא מוגן בחיסיון עיתונאי", נאמר בבקשה לדחיית ביצוע הצו, "קיומם של אותם יחסים מיוחדים בין המקור לבין העיתונאי והשמירה על חסיונם, אינם רק אינטרס של פרטי של המקור או של העיתונאי, אלא גם אינטרס חשוב של הציבור בכללו והם נועדו לאפשר את חופש העיתונות ואת זכות הציבור לדעת". במכללה הביעו חשש, שחשיפת פניהם של המרואיינים, יביא להתנכרות כלפיהם מצד שכנים או תושבים בקריית מלאכי, הרואים במעשיהם צעד שגרם נזק קשה מאוד לתדמיתה של העיר.

השופט זבולון כתב בהחלטתו: "מצאתי כי מתקיים חשש סביר לגרימת נזק בלתי הפיך למרואיינים בה, באמצעות מסירת הסרט למשטרה וחשיפת פני המרואיינים בה". זבולון הקפיא את צו החיפוש עד ליום ראשון בכדי להעניק למכללה אפשרות להפקיד את הסרט בכספת בית המשפט ובהמשך להגיש בקשה לביטול הצו לחלוטין.

אפליית יוצאי אתיופיה בקריית מלאכי - כותרות אחרונות:
הפגנה נגד הדרת אתיופים בקריית מלאכי: "שחור זה רק צבע"
ח"כ מולה: הגזענות נגד האתיופים - "פצצה מתקתקת"
המתח מחריף: כתובות תג מחיר רוססו בקריית מלאכי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully