וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסרה אזהרת המסע לתאילנד: "להמשיך את העירנות"

טל שלו

26.1.2012 / 17:05

מעצרו של פעיל חיזבאללה וחשיפת מתקנים של הארגון בבנגקוק, הניעו את המטה ללוחמה בטרור להסיר את אזהרת המסע לתאילנד. "קיים עדיין חשש מתשתיות טרור באזור"

שבועיים לאחר שפורסמה אזהרת מסע חמורה לתאילנד, הודיע היום (חמישי) המטה ללוחמה בטרור כי האזהרה הוסרה. בהודעת המטה ללוחמה בטרור נמסר כי "פעילות כוחות הביטחון בתאילנד שכללה בין היתר את מעצרו של פעיל חיזבאללה וחשיפת מחסן אמצעי לחימה ומתקנים נוספים של חיזבאללה בתאילנד, הביאה לסיכול כוונות בעת הנוכחית. לפיכך, המטה מסיר את אזהרת המסע החמורה לתאילנד".

עם זאת, לקראת ציון השנה הרביעי לחיסולו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה (12 בפברואר) וחשש מתשתיות טרור נוספות שעדיין פועלות באזור, קראו במטה ללוחמה בטרור לישראלים השוהים בתאילנד להמשיך ולגלות עירנות במקום. פעיל החיזבאללה נעצר לפני שבועיים על ידי הרשויות בבנגקוק בחשד שתכנן פיגוע טרור. בעת המעצר הזהירו במטה ללוחמה בטרור את המטיילים הישראלים מביקור בבירת תאילנד.

לאחר המעצר של פעיל חיזבאללה, הודיע מפכ"ל משטרת תאילנד, פרייוופאן דמפונג, כי החשוד הוביל את החוקרים לעבר מצבור ענק של חומרים, שעלולים לשמש להכנת מטען חבלה גדול. החשוד, חוסיין אתריס, מסר לידי החוקרים את כתובת הדירה שבה הוחזקו החומרים החשודים, והשוטרים עבדו זמן רב כדי לפנותם ממנה. ייתכן שמדובר בחומרי הנפץ שהיו מיועדים לפיגוע שנועד לפגוע בישראלים בבירת תאילנד.

שר ההגנה התאילנדי יוטהאסק סאסיפראפה, אמר לאחר מעצרו של האזרח הלבנוני כי "ייתכן שהוא תכנן לפוצץ מכונית תופת במקומות כמו שגרירות ישראל בבנגקוק, בתי כנסת, חברות טיולים ומסעדות שישראלים מגיעים אליהן. גם ראש ממשלת תאילנד, יינגלוק שינאווטרה, התבטאה בנושא ואמרה כי המידע על פעיל החיזבאללה הגיע מארצות הברית. מקור תאילנדי בכיר אמר לאחר המעצר לעיתון ה"בנגקוק פוסט" כי מאחורי האירוע עומדת קבוצה של חשודים, ורק אחד מהם נעצר, כשבידיו דרכון לבנוני ודרכון שבדי.

אזהרת המסע לתאילנד - כותרות אחרונות:
תאילנד: נחשפה כמות עצומה של חומרים להכנת פצצות
שר תאילנדי: "החשש - מכוניות תופת ליד שגרירות ישראל"
אזהרת מסע חמורה: חשש לפיגוע נגד ישראלים בבנגקוק

לפניות לכתבת:
tal_sh@walla.net/il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully