וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבחירתכם: הפודל הכי יפה

27.1.2012 / 9:04

הפודל, אחד הגזעים הכי אהודים בעולם, הוא כלב אינטליגנטי להפליא. הוא לומד פקודות מהר מכל כלב אחר. אבל איזה מהפודלים הבאים גם הכי יפה?

הפודל נראה בתקופות קדומות בצורת פסלים וציורי קיר מהתקופה הרומית, אך גזע זה זכה לתהילה ככלב ציד ברחבי גרמניה. עם הזמן הגיעו פודלים גם אל רוסיה, שם גויסה האינטליגנציה הגבוהה האופיינית להם לעבודה בקרקס. עם הזמן הגיע הפודל אל שאר הקרקסים בעולם, ומכלב ציד הפך הפודל לכלב תעלולים.

מקור השם "פודל" מהמילה האנגלית "puddle", "להשתכשך".
הפודל במקור הוא כלב ציד שתפקידו לרוץ ולהחזיר את הציד אל בעליו לאחר שזה פגע בו (גם ככלב בית הוא ישיב כל דבר שתזרקו). הפודל מגיע בארבעה תת-גזעים: טוי, ננסי, בינוני, ענק. פרוותו ארוכה ומתולתלת, צבעה נע בין שחור, אפור, חום ולבן. אפו קטן, אוזניו קטנות, גופו שרירי ומוצק. משקלו: 6 ק"ג לפודל הננסי עד 40 ק"ג לפודל ענק. גובהו: 28 ס"מ לפודל מגזע טוי עד 60 ס"מ לפודל ענק.

עם הזמן עלתה הפופולריות של הגזע, וכיום הוא נחשב לאחד הגזעים האהודים ביותר. למעשה, מי שגידל פודל בחייו לא ירצה שום גזע אחר. הפודל הוא כלב אינטליגנטי להפליא. הוא לומד פקודות מהר מכל כלב אחר, ולכן מתאים גם לאנשים ללא רקע באילוף. הפודל לומד פקודה לאחר 4-6 חזרות, רק לשם השוואה ישנם גזעים שלהם לוקח 20-30 חזרות.

בנוגע לטיפוח הפודל, לפודל יש פרווה ארוכה ומתולתלת, לכן חובה להבריש אותו יותר מגזעים אחרים. הזנחה של הפרווה תגרום לריחות לא טובים ולמחלות עור. הפודלים סובלים לרוב ממחלות עיניים ואוזניים. הסיבה לכך היא מגע הפרווה המלוכלכת באוזניים או בעיניים. שמירה על פרווה נקייה ומסופרת תמנע לרוב בעיות כאלה. תספורת לפודל היא עניין אופנתי בעיקר, אך גם בריאותי - להוריד מעומס החום בימי הקיץ החמים. בנוסף, פודלים סובלים מבעיות הקשורות לעצמות ולשרירים, אבל רק בשלב מאוחר יותר בחיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully