וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר "הארץ" דיווח: הופלנו על ידי האקרים

למשך מספר שעות נפלו אתרי העיתון, ולבסוף הודה "הארץ" בפייסבוק: "הופלנו על ידי האקרים". בערב שב האתר לפעול כרגיל. גם אתר "פסטיבל ישראל" נפרץ

אתרי קבוצת "הארץ" הופלו על ידי האקרים – כך הודיעו הערב (רביעי) בעיתון, בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו. אתר "הארץ" נמצא בחשכה כבר כמה שעות, ואילו אתר TheMarker נגיש לסירוגין. בשלב זה לא ידועה זהות ההאקרים, כשהדף של "הארץ" מציג הודעת שגיאה ללא מסר כלשהו מהפורצים. "אתר הארץ הופל על ידי האקרים", נכתב בפייסבוק, "אנו מבטיחים לשוב בהקדם. בינתיים, עשו לנו לייק לאות הזדהות". באתר "הארץ" באנגלית, שהצליח לעלות לאוויר לרגע, נכתב כי האקרים פרו-פלסטיניים עומדים מאחרוי המתקפה.

במקביל, קיימת תקלת תקשורת במערכת "הארץ". על פי הדיווחים, לא ניתן לגשת לאינטרנט במערכת, והכתבים נאלצים להעביר ידיעות החוצה באמצעות טלפונים סלולריים. לא ברור האם התקלה קשורה לנפילת האתרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אכן חווינו מתקפה של האקרים, ואתר הארץ טרם עלה חזרה לאוויר", אמר ראש חטיבת הדיגיטל של "הארץ", ליאור קודנר. "אנחנו עובדים על טיפול בתקלה, ומקווים לחזור לפעילות מלאה בזמן הקרוב". לעניין נפילת רשת התקשורת הפנימית, אומר קודנר כי "לא ברור בשלב זה האם יש קשר בין הפריצה לבין בעיית התקשורת, אנחנו מאמינים שכן אך לא ניתן לומר זאת בוודאות בשלב הזה". קודנר התייחס לשמועה לפיה חלק מהעובדים שוחררו לבתיהם בעקבות התקלה ואמר כי "עבודת מערכת החדשות נמשכת כרגיל, למרות נפילת האתר".

מוקדם יותר פרצו האקרים פרו-פלסטינים לאתר האינטרנט של פסטיבל ישראל, ושתלו בעמוד הכניסה אליו סיסמאות נאצה בגנות ישראל וכתובות נוספות בעברית, באנגלית ובערבית. הפצחנים איימו להמשיך לפרוץ לאתרים "ציוניים", אם ישראל תפגע בגשר המוגרבים. "ישראל תתחרט", כתבו ההאקרים באתר, שהזדהו כצוות בשם Eye Hacker. מוקדם יותר היום, פרצו האקרים לאתרי האינטרנט של בתי-החולים אסותא, ולאתר בית החולים שיבא בתל-השומר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האקרים פרו פלסטיניים הפילו את אתר הארץ בעברית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהכנת הידיעה השתתף דוד אברהם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully