וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהאנטישמיות בשיא, האם אפשר למנוע שואה שנייה?

ניר יהב, בריסל

25.1.2012 / 2:07

בטקס יום הזיכרון הבינלאומי לשואה בבריסל, אמר יו"ר הפרלמנט האירופי כי הגרמנים אינם אשמים בשואה, אך אחראים לה. השר אדלשטיין בנאומו: לא צריך כיום ועידת ואנזה, אלא טיל

אירועי יום הזיכרון הבינלאומי לשואה נפתחו אתמול (שלישי) בטקס זיכרון במטה הפרלמנט האירופי בבריסל, יוזמה של הקונגרס היהודי-אירופי, ובחסות נשיא הארגון. השנה מציינים גם 70 שנים לוועידת ואנזה, וחמישים שנים למשפטו של אדולף אייכמן.

נשיא הקונגרס, הד"ר משה קנטור, ניצל את נאומו בטקס - הנערך זה השנה השלישית בפרלמנט האירופי - על החלטת האיחוד האירופי להטיל אמברגו נפט על אירן. "זו החלטה היסטורית ואמיצה", אמר. לדבריו, בתקופה האחרונה גברה האנטישמיות באירופה, בעיקר בשבדיה, שהפכה לדבריו ל"מרכז האנטישמיות".

ד"ר קנטור התייחס לתוכנית הגרעין האירנית, ואמר כי "יש לנקוט צעדים חריפים יותר נגד אירן כדי להציל את השלום העולמי". קנטור, שצפוי לקבל מנציג צרפת לאיחוד האירופי את עיטור מסדר הכבוד הצרפתי, אות אביר לגיון הכבוד, הדגיש בהתייחסו למהפכות במדינות הערביות כי "אסור לאביב הערבי להפוך לחורף ערבי. איננו רוצים במלחמה, אך איננו חוששים ממנה". הוא ציטט מחקר גרמני שהעלה באחרונה כי אחד מכל חמישה גרמנים מחזיק בדעות אנטישמיות. "יש להילחם בתופעה המסוכנת הזו", אמר, "הלקח מהשואה הוא מדינה יהודית חזקה, שאם הייתה קיימת לפני 70 שנה - לא הייתה שואה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשיא הקונגרס היהודי-אירופי הגדיר את שבדיה כמרכז האנטשימיות ביבשת/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר הפרלמנט האירופי הנכנס, מרטין שולץ, אמר בטקס כי הגרמנים כיום אינם אשמים בשואה – אך אחראים לה. "כגרמני, אני חש שיש לי אחריות ספציפית. אנחנו אחראים לא לשכוח שמה שקרה, קרה בשם האומה שלנו". שולץ אמר כי "חובתי הפוליטית הראשונה היא לדאוג ששואה שנייה לא תהיה. מדובר ברגע הנורא ביותר בהיסטוריה האנושית". בנוסף, התייחס שולץ ליחסים בין גרמניה לישראל, 70 שנים אחרי השואה, ואמר כי "על הגרמנים להיות הראשונים להגן על חברינו היהודים".

שר ההסברה יולי אדלשטיין, שבא לטקס כאורח הפרלמנט, אמר בטקס כי "לפני כ-70 שנה היו גורמים שדחו על הסף בקשות נואשות להפציץ את מחנות ההשמדה ואת פסי הרכבת המובילים אליהם. גם היום, ישראל, מדינת היהודים, זועקת לעולם לפעול מול מרוץ חימוש הגרעין של אירן, שקוראת למחוק את ישראל מהמפה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גם היום היהודים זועקים לעולם לפעול מול הקוראים להשמידם". השר אדלשטיין בטקס/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היום אין צורך בוועידות, יש כפתור ששולח טיל"

לפני הטקס, אמר השר אדלשטיין כי "בטהרן אין שום פרויקט גרעין, אלא פרויקט לשם השמדת ישראל". לדבריו, הקהילה הבינלאומית צריכה "להמשיך ללחוץ להטלת סנקציות נוספות. ההתפתחות הטכנולוגית הביאה לכך שהיום אין צורך לקיים, כמו לפני 70 שנה, ועידה כדי להגות בה פתרון סופי להשמדת היהודים, אלא ניתן בלחיצת כפתור לשלוח טיל שיעשה את העבודה".

בדבריו בטקס, אמר שר ההסברה כי "באתי הנה כנציגה של ממשלת ישראל, וכנציגה של האומה היהודית כדי להבטיח לחברינו ולאויבנו: כשאנחנו אומרים 'לא עוד' - אנחנו מתכוונים לזה".

"העם היהודי לא ימתין לעוד ועידות שיכריעו את גורלו. לא נתחנן לרחמים ולסימפטיה, ולא נשלים עם איום של שואה נוספת".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון אחרון: 22:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully