וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ רותם כינה את גלאון "בהמה" וננזף על ידי הכנסת

פנחס וולף

24.1.2012 / 12:56

במהלך ישיבה של ועדת החוקה של הכנסת לפני שלושה חודשים, התפתח דין ודברים בין שני הנצים. רותם כינה במהלך הוויכוח את גלאון "אפילו לא בהמה", אחרי שביקש להוציאה מהדיון

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

ועדת האתיקה נזפה היום (שלישי) ביו"ר ועדת החוקה, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), בשל העובדה שכינה את ח"כ זהבה גלאון (מרצ) "בהמה". במהלך ישיבת ועדת חוקה בחודש נובמבר על הכנה לקריאה ראשונה בחוק שינוי הוועדה למינוי שופטים, התנהלו חילופי דברים קשים בין רותם לבין חברי כנסת של האופוזיציה.

"אתה לא יודע על מה מצביעים, אתה מנהל פה בסטה, לא ועדה, ואתה בסטיונר", קרא לעברו אז חברה לסיעה של גלאון, ח"כ ניצן הורוביץ. רותם לא נשאר חייב ואמר בתגובה: "אתה שחצן, פטפטן שאין לך מושג. אני יודע בדיוק על מה מצביעים". גלאון לא נשארה חייבת והשיבה לרותם: "תוריד את הפטיש מהיד, עוד רגע תרביץ לנו". רותם ענה לה: "לא אשאל אותך מה לעשות. אם זה לא מוצא חן בעינייך, את יכולה ללכת". גלאון ענתה לו: "אני יכולה לעשות מה שאני רוצה. אתה בריון, גס רוח. תסיר את הפטיש, ואל תאיים עלינו".

בשלב זה רותם השיב לה: "תעופי החוצה, את אפילו לא בהמה", ועל כך הוגשה נגדו קובלנה לוועדת האתיקה. בתגובה לקובלנה, רותם חזר בו מהדברים, הצדיק את הקובלנות נגדו ואמר לוועדת האתיקה כי "חרף הביטויים הקשים שנשמעו כנגדי בדברי גלאון שכינתה אותי 'בריון וגס רוח' לא הייתי צריך להיגרר לרמתם הנמוכה ולהגיב כפי שהגבתי".

ועדת האתיקה כתבה בדברי הסיכום כי היא מכירה בחופש הביטוי הרחב המוקנה לחברי הכנסת, "במיוחד כאשר מדובר בדברים הנאמרים בלהט ראיון בתקשורת או תוך כדי ויכוח, וממעטת לעשות שימוש בסמכותה כאשר מדובר בהתבטאויות של חברי הכנסת במסגרת תפקידם". עם זאת, הוועדה קבעה במספר מקרים כי התבטאות מעליבה ומבזה פוגעת פגיעה של ממש בכבוד הכנסת וחבריה ובאמון הציבור בכנסת. "במקרה זה", נכתב, "מצאה הוועדה כי ח"כ רותם נקט לשון גסה ומעליבה נגד חברת כנסת, שעליה חזר למחרת בשידור ברדיו. בכך פגע ח"כ דוד רותם בכבוד הכנסת ובכבוד חבריה, בניגוד לכללי האתיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully