וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: דני דנקנר חשוד בקבלת הלוואה במרמה

גלעד גרוסמן

24.1.2012 / 12:57

עוד פרשה שנקשרה בשמו של יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים לשעבר, עשויה להבשיל לכתב אישום. לפי החשד, לדנקנר אושרה הלוואה בסך 3.4 מיליון דולר, לאחר שהצהיר מצג כוזב על הונו

כשלושה שבועות לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין מתן שוחד בפרשת "תעשיות המלח", קיבל אתמול (שני) יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים לשעבר דני דנקנר, הודעה שלפיה הוא צפוי לעמוד לדין בכפוף לשימוע בפרשה שעניינה קבלת הלוואה במרמה מבנק הפועלים. בהודעה שנמסרה על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, נאמר הפרשה הופרדה מכתב החשדות הראשון שהועבר לדנקנר בחודש ספטמבר בשנה שעברה. זאת נוכח החלטתו של פרקליט המדינה משה לדור, שלא לדון בפרשה ולהעביר את קבלת ההחלטה למשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן.

כתב החשדות הנוסף שהועבר לסנגורו של דנקנר, מייחס לו עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון. בכתב החשדות הנוסף נטען כי "בתאריך 27.10.2008, או בסמוך לכך, פנה דנקנר אל ציון קינן, מנהל החטיבה העסקית בבנק הפועלים, ואמר לו כי ברצונו לקבל מסגרת אשראי על סך של 3.4 מיליון דולר, סכום שווה ערך לסך של 12,841,800 מיליון שקל לפי שער חליפין דאז, לתקופה של שנה כהלוואת גישור מבנק הפועלים. דנקנר אמר לקינן כי מטרת האשראי המבוקש היא מימון השקעה לבניית נכס נדל"ן. מתוקף מעמדו של דנקנר בבנק, הועברה בקשתו של דנקנר לוועדת בעלי עניין".

עוד נטען בכתב החשדות הנוסף כי "בעקבות דבריו של קינן, בין היתר, לגבי מטרת בקשת האשראי, אישרה ועדת בעלי עניין את הבקשה בכפוף לבדיקה של קינן כי סך שווי עושרו האישי של דנקנר, כפי שהוצהר על ידו בדו"ח העושר האישי, עומד על סך של לפחות פי שניים מבקשת האשראי. במהלך חודש נובמבר 2008 שלח דנקנר שתי הצהרות שונות לגבי שווי עושרו האישי, אשר הכילו פרטים כוזבים או חסרים. בעקבות המצג שהוצג על ידי דנקנר, אושרה באופן סופי העמדת מסגרת האשראי לטובתו. לאחר שהועמדה לו מסגרת האשראי דנקנר השתמש באשראי לצורך שימושים שונים אך לא לצורך בניית נכס הנדל"ן".

בגין מעשים אלה, מייחסת הפרקליטות כאמור לדנקנר עבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וביצוע פעולה ברכוש אסור על פי חוק איסור הלבנת הון. לדנקנר אמור להיערך בקרוב שימוע במשרדי המחלקה הכלכלית בעניין כתב החשדות שנשלח אליו בחמישה בספטמבר 2011. ממשרד המשפטים נמסר כי "ניתן להניח כי החשדות המפורטים במכתב הנוסף של הפרקליטות, ייבחנו במסגרת אותו שימוע".

החקירה בנושא נערכה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה. את החקירה ליוו החל מיומה הראשון צוות פרקליטים מהמחלקה הכלכלית: עורכי הדין, ד"ר מאור אבן חן, טל פרג'ון ומורן ברטפלד, בראשותה של מנהלת המחלקה עו"ד אביה אלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully