וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזיקוקים ותחפושות: הסינים קיבלו את שנת הדרקון

23.1.2012 / 18:01

ברחבי סין ומזרח אסיה - ובעצם בכל מקום בעולם בו יש סינים - ציינו את ראש השנה הסיני בחגיגות צבעוניות. במסורת הסינית מייצג הדרקון עוצמה, והוא נחשב סמל להצלחה ולמזל

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

שמי בייג'ינג - כמו שמיהן של ערים רבות ברחבי העולם - נצבעו הלילה (שני) בכל צבעי הקשת. אלפי בני אדם נאספו ברחובותיה של בירת סין כדי לחגוג את כניסתה של השנה החדשה על פי לוח השנה הסיני - שנת הדרקון. במסורת הסינית, מייצג הדרקון עוצמה, והוא נחשב סמל להצלחה ולמזל טוב. "השנה החדשה מבטלת את המזל הרע והדברים הרעים משנה שעברה, ומשמחת את כולנו", סיכם את הדברים צ'ן לונג, תושב העיר. "זה כיף גדול".

חגיגות ראש השנה הסיני עם פתיחת שנת הדרקון ב"מקדש גן העדן", בייג'ינג, סין, 23 בינואר 2012. רויטרס
חגיגות השנה החדשה ב"כיכר גן העדן" בבייג'ינג/רויטרס

למרות הקור המקפיא השורר בימים אלה בבייג'ינג, פקדו אלפים מתושביה פקדו את מקדש יונגגונג לאמה, ולקחו חלק בתפילות לרגל השנה החדשה. המבקרים היכו בפעמון הגדול הנמצא מחוץ למקדש, מתוך אמונה שהמנהג מרחיק את הרוע ומביא מזל ושגשוג בשנה שבפתח.

על החגיגות הצבעוניות והמרהיבות העיב גם אירוע פחות משמח - תושב מחוז הונאן שבמרכז המדינה פוצץ את עצמו יחד עם חמשת בני משפחתו בזמן סעודת החג. לפי דיווחי סוכנות הידיעות הסינית שינחואה, האירוע היה קשור כנראה לסכסוך קרקעות מקומי.

חגיגות ראש השנה הסיני עם פתיחת שנת הדרקון ברחובות בנגקוק בירת תאילנד, 23 בינואר 2012. רויטרס
דרקון בתהלוכת רחוב בבנגקוק בירת תאילנד/רויטרס

פתיחתה של שנת הדרקון צוינה לא רק בסין אלא גם במדינות אסייתיות רבות נוספות, בהן יפן, אינדונזיה, מלזיה, ועוד. בווייטנאם, למשל, נוהגים התושבים להעלות באש ניירות, בהם גם שטרות כסף מזויפים, לרגל השנה החדשה. על פי האמונה, שריפת השטרות משפרת את חיי אבותיהם הקדומים של התושבים בעולם הבא. גם בסידני שבאוסטרליה התקבצו בסוף השבוע אלפי בני אדם, מרביתם יוצאי סין, כדי לקחת חלק בפסטיבל חגיגי לרגל שנת הדרקון. "למרות שאנחנו חיים בסידני", הסביר ברוס, סטודנט מקומי, "אנחנו שייכים לסין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully