וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלית שנשאה נשק שוחררה בהודו, ותחזור לארץ

טל שלו

23.1.2012 / 13:00

נורית טוקר בת ה-22 שנעצרה באוקטובר בשדה התעופה, לאחר שנמצאו בכליה מחסניות של אם-16, שוחררה על ידי בית המשפט העליון ההודי. בית המשפט קבע כי לא הייתה מודעת לנשק

נורית טוקר, בת 22, שנעצרה בהודו לפני כשלושה חודשים לאחר שנמצאו בתיק הגב שלה שתי מחסניות של רובה M-16, שוחררה לדרכה - כך אישרו היום (שני) כלי תקשורת במדינה. בית המשפט העליון במומביי שיחרר את הצעירה, אחרי שקבע כי החזקת הנשק שנמצא אצלה בעת שנתפסה לא הייתה במודע. בני משפחתה אישרו גם הם כי היא קיבלה בחזרה את דרכונה וכי כעת היא עושה סידורים אחרונים לצאת מהודו, לאחר שהייתה משוחררת בערבות זה שלושה חודשים.

?אנחנו מודים לכל האנשים הטובים שליוו אותנו לאורך כל התקופה הן בהתעניינות והן בפעולה מעשית?, מסרו הוריה של טוקר, מינה וקובי, בהודעה שפורסמה היום, ?במיוחד נתונה תודתנו לאנשים היקרים ממומבאי לייקי וחנוך גכטמן מבית חב"ד שטיפלו בנורית במסירות רבה והיוו לה בית חם מהזמן שבו נעצרה, דרך השחרור מהמעצר שבו הייתה נתונה, ועל פני כל החודשים הארוכים. תודה גם לישראלים שחיים במומבאי ופתחו את ביתם בפניה. תודה ענקית גם לכל המשפחה המורחבת והחברים הרבים שתמכו וליוו בעידוד, בעצה טובה, ובעשייה ככל יכולתם. בשעתנו הקשה גילינו המון חום ואהבה שחיזקו אותנו כל התקופה שהייתה מלווה בעליות ומורדות וחוסר ודאות?.

בית המשפט הסתמך על פסק דין חוקתי ממשפטו של השחקן ההודי סנג'אי דוט מ-1993, שבעת סדרת פיצוצים במדינה הואשם בהחזקת נשק ותחמושת. פסק הדין קבע כי ההחזקה צריכה להיות מודעת ולא רק המשמורת של הנשק עצמו. תובע ציבורי טען כי הקצין החוקר בפרשה הגיש דו"ח בפני בית משפט השלום ההודי הקובע כי טוקר יכולה להשתחרר, משום שהקליעים הושארו בתיקה בטעות. עם זאת שופט השלום דחה את הדו"ח. בית המשפט העליון הפך על פיו את פסק דין בית משפט השלום והורה לרשויות להשיב לטוקר את דרכונה.

בית המשפט העליון קבע כי שופט השלום טעה בקביעה כי חוקי הנשק ההודיים מחייבים ענישה, אם האדם לא החזיק רישיון נשק תקף. טוקר סיפרה לרשויות ההודיות כי הגיעה להודו לחופשה לאחר שסיימה שירות צבאי בן שלוש שנים וכי נשאה ללא ידיעה מחסניות של אם-16 שקיבלה בשירותה. הרשויות בישראל, לפי התקשורת ההודית, אישרו כי מדובר במחסניות עבור הכשרה צבאית. בית המשפט קבע כי הנשק הוצא מתיקה על ידי שוטר ואין ראייה לכך שהסתירה אותו.

התכוונה להמשיך לטייל לנפאל

טוקר נעצרה בסוף אוקטובר בשדה התעופה בעיר מומבאי שבהודו כשברשותה שתי מחסניות מלאות בכדורים. היא נלקחה לבידוק ביטחוני בשדה התעופה הבינלאומי "צ'הטרפאטי שיבאג'י", ובחפציה התגלו המחסניות. בעקבות זאת, נעצרה והועברה לידי המשטרה.

אביה של הצעירה, קובי טוקר, אמר לוואלה! חדשות עם מעצרה כי שוחח עם בתו ומצבה סביר. "נורית נסעה למזרח שבוע לאחר השחרור. היא הייתה אמורה לעשות חנייה של יום אחד בהודו וביום שישי כבר להגיע לנפאל. בהודו מצאו שני כדורים בתיק שלה - מדובר בתיק שנשאר לה מהצבא".

(עדכון ראשון: 03:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully