וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות ליוו את "אביר המודיעין הימי" בדרכו האחרונה

22.1.2012 / 22:07

ניר פרס, שכיהן כמפקד התיאום של צה"ל ברצועת עזה, גדל בחיל הים וזכה למעמד רם לאחר שסיכל את הפיגוע הימי הגדול ביותר שכוון נגד ישראל הובא למנוחות לאחר שנכנע למחלה קשה

אלוף-משנה (במיל') ניר פרס, מי שכונה "אביר המודיעין הימי" והיה אחראי לסיכולו של גדול פיגועי הטרור הימי בישראל הובא היום (ראשון) למנוחות לאחר שנכנע למחלה קשה בה לקה.

פרס החל את דרכו כלוחם בחיל הים, ולאחר מכן הצטרף למספן המודיעין בחיל. בעת תפקידיו הרבים היה אחראי גם לסיכול פיגועים ימיים. אחד מהם אירע בשנת 1990, אז מחבלים שהורדו במספר סירות מהירות מספינת-אם שיצאה מלוב ניסו להגיע לחופי תל אביב במטרה לבצע פיגוע. ספינות דבור של חיל הים רדפו אחרי הסירות המהירות והצליחו ללכוד אחת מהן בים, בזמן שסירה אחת נחתה בחוף ניצנים.

כוחות חי"ר ומסוקים רדפו אחרי המחבלים ולכדו אותם, במבצע בו נהרגו ארבעה מחבלים, 12 נוספים נתפסו ואחד נמלט בסירה המתדלקת למצרים. אלוף-משנה פרס היה הקצין שהקפיץ את כוחות העילית של צה"ל על בסיס מידע מודיעיני מדויק, ועל חלקו בפרשה הוא קיבל צל"ש ממפקד חיל הים דאז, האלוף מיכה רם.

בתפקידו האחרון כיהן פרס כראש מפקדת התיאום של צה"ל ברצועת עזה בתקופות שנחשבו לסוערות ביותר - בהן נדרש לתאם פעולות הומניטריות מול הפלסטינים ברצועת עזה לאחר עליית חמאס לשלטון. במסגרת תפקידו היה פרס אחראי על העברת סחורות לרצועת עזה, אישורי כניסה של חולים ואח"מים פלסטינים לישראל ובניית תשתיות ברצועה.

עם סיום תפקידו הצטרף פרס לצוות המשרד לפיתוח אזורי בראשות השר סילבן שלום, אך נאלץ לפרוש מתפקידו לאחר שהתגלה כי הוא סובל ממחלה קשה, אשר הכריעה אותו ביום שישי האחרון. היום הוא הובא למנוחות בבית העלמין במזכרת בתיה ומאות ליוו אותו בדרכו האחרונה, כשבמעמד נכחו גם קצינים בכירים בצה"ל.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully