וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזקי הסערה: תאונות דרכים בצפון, צריכת שיא בחשמל

קובי דוד

23.1.2012 / 0:01

בסופה של יום: מזג האוויר המושלג הרע את מצבם של הכבישים והוביל לתאונות רבות ולהפסקות חשמל ברחבי הארץ. מחר צפויה עלייה בטמפרטורות, ובשעות הבוקר ייתכן טפטוף בלבד

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק)

סופת השלגים שפקדה אתמול (ראשון) את רמת הגולן צבעה את אזור הצפון בלבן ואת שלוחותיה הרגישו, לראשונה השנה, גם בהרי יהודה. מטיילים רבים שהגיעו לאתר החרמון, חזרו על עקבותיהם מאוכזבים מסגירת האתר, כתוצאה מהעומס הרב במקום. עם זאת, האתר צפוי להיפתח למבקרים במהלך השבוע, כדי להמתיק במעט את תסכולם של אותם מטיילים שהגיעו לאתר הסקי היחיד בארץ, שנסגר פעם נוספת דווקא כאשר הוא הופך מושלג. השירות המטארולוגי מזהיר כי הלילה עד השעה 6:00 צפויים שטפונות בזק בבקעת הירדן, במדבר יהודה ובים המלח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשרות מטיילים שהגיעו לצפון נאלצו לשוב על עקבותיהם. השלג בגולן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אך מלבד שילובם הפוטוגני של פתיתי השלג וההרים בצפון ומדרום לירושלים, מצבם של הכבישים - הרטובים במקרה הטוב, והמושלגים במקרה המסוכן - הביא לתאונות דרכים אשר נגרמו, ככל הנראה, בעיקר בשל תנאי מזג האוויר.

שלג בגוש עציון, ינואר 2012. עומר מירון
גם בהתנחלויות בגוש עציון נהנו משלג ראשון השנה. גוש עציון לובש לבן/עומר מירון

אחר הצהריים אתמול אירעה תאונה בכביש 869, בסמוך לצומת מעלה גמלא שבדרום רמת הגולן, אשר גבתה את חייו של צופן דוד שטרית, בן ה-25 מחיספין, שנהרג בהתנגשות חזיתית בין רכב פרטי למשאית. ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, ביניהם אלמנת ההרוג, שנפצעה באורח קשה בבטנה, ובתם התינוקת.

אמש, שני מטיילים שנקלעו לשיטפון בנחל רחף, הנשפך לים המלח, הצליחו לחלץ עצמם בשלום לאחר שצוותי חילוץ שהוזעקו למקום הצליחו לגרור את רכבם של השניים אל מחוץ לזרם המים. מוקדם יותר, לא הרחק מצפת, בתאונת דרכים בסמוך לעין זיתים שבגליל העליון, נפצעו באורח קשה בראשו גבר בן 57 וחייל באורח קל, ופונו לבית החולים זיו בצפת.

שלג בגוש עציון, ינואר 2012. עומר מירון
נוכחות שלג ראשונה לחורף זה. פתיתים לבנים בסמוך להתנחלות אפרת, בגוש עציון/עומר מירון

במקרה אחר, בתאונה בה היו מעורבים שני כלי רכב פרטיים ומשאית בצומת שלוחות הסמוכה לבית שאן, נפצעו שלושה בני אדם כשאחד מהם באורח קשה. מחקירה ראשונית, עולה כי ככל הנראה אחד מהרכבים הפרטיים המעורבים לא נתן זכות קדימה, כשפנה מכביש 669 לכביש 90, ונפגע ממשאית שהגיעה מכיוון דרום. ההדף שגרמה הפגיעה העיפה את כלי הרכב ומכונית נוספת, וגרמה לפציעה באורח קשה של צעיר בן 28, הסובל מפגיעות ראש וחזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא יום לנהיגה. שלג במרום גולן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשל הקור העז המורגש בכל חלקי הארץ, בחברת החשמל דיווחו אמש על שיא בצריכת החשמל בתקופת החורף שהורם ל-11,100 מגה-וואט. כמו כן, הפסקות חשמל מרובות הורגשו בנקודות שונות בארץ במהלך היום. בחברה הדגישו כי אחת הסיבות למחסור בחשמל היא בעיית אספקת הגז ממצרים, דבר שלטענת חברת החשמל מקשה להתמודד עם הדרישה הגבוהה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביקור בחרמון? אולי בהמשך השבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

מזג האוויר הלילה ילווה בגשם מקומי קל, כאשר מחר תחול עליה בטמפרטורה ויהיה מעונן חלקית. בשעות הבוקר ייתכן גשם מקומי קל. הטמפרטורות החזויות ללילה הקרוב: ברמת הגולן 4 מעלות, בטבריה 9 מעלות, בחיפה 8 מעלות במהלך הלילה, בעפולה 7 מעלות, בתל אביב 9 מעלות, בירושלים 4 מעלות, בבאר שבע ישררו 7 מעלות במהלך הלילה ובאילת תגיע הטמפרטורה עד ל-9 מעלות בשעות הקרובות.

(עדכון ראשון: 21:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully