וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת קרא לישראל לשחרר חברי פרלמנט עצורים

ניר יהב

22.1.2012 / 18:55

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני העביר לישראל מכתב, דרך שליח ישראל לשיחות עו"ד מולכו, בו ביקש את שחרורם של 24 חברי פרלמנט פלסטינים העצורים בישראל, ביניהם אחמד סעדאת

"הפלסטינים ביקשו אתמול מישראל לשחרר ממעצר את יו"ר הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס, ד"ר עזיז דוויק, ועשרות חברי פרלמנט נוספים שעצורים אצלה" – כך אמר היום (ראשון) גורם פלסטיני בכיר לסוכנות הידיעות הצרפתית. לדבריו, ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, ביקש משליח ראש הממשלה למשא ומתן, עו"ד יצחק מולכו, במהלך פגישתם אתמול בירדן, שיעביר מכתב לממשלת ישראל בו קרא לה לשחרר את דוויק ו-23 חברי פרלמנט נוספים, ביניהם גם מרואן ברגותי ואחמד סעדאת.

אתמול בערב נועדו בשלישית עריקאת ומולכו בעמאן, בניסיון לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, שהופסק בספטמבר 2010. במכתבו לממשלת ישראל, שהועבר דרך מולכו, ביקש עריקאת לשחרר את כל האסירים הפלסטינים שנעצרו לפני הסכם אוסלו. הוא כינה את מעצרו של דוויק השבוע "צעד שנועד לפגוע במאמצי הפיוס ובדמוקרטיה הפלסטינית". המכתב הועבר גם לקוורטט ולשר החוץ הירדני, נאסר ג'ודה.

בתוך כך, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר היום כי הוא מקיים פגישות באירופה "לא על מנת להצר את צעדיה של ישראל או לפגוע בלגיטימציה שלה, אלא כדי לחיות איתה בשלום". לדבריו, הוא לא רוצה לפגוע בישראל "אלא במדיניות הישראלית ובהתנחלויות הישראליות". בתוך כך, הביע אבו מאזן פליאה על מעצרו של דוויק ואמר כי הוא לא מבין מה עומד מאחורי המעצר. "זהו מעצר שרירותי ואין שום יסוד חוקי שעומד מאחוריו", הוסיף.

עוד בנושא
הפלסטינים מנמיכים ציפיות: "לא הוצג דבר חדש"
תמה הפגישה המדינית בירדן: "יהיו מפגשים חשאיים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully