וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדרת אילוף: הכלב שלי אוכל כל דבר מהרחוב

יניב אוסם

26.1.2012 / 12:24

וגם: איך להפגיש בין הכלב והנכדה החדשה? איך מחנכים פינצ'ר שבוכה אם לא נותנים לו לישון על המיטה?

נערה מחבקת כלב האסקי עם עיניים כחולות. Nata Sdobnikova, ShutterStock
יש לנו כלב, ונולדה לנו נכדה. איך לנהוג?/ShutterStock, Nata Sdobnikova

יש לנו הסקי בן 9. לפני כשבועיים נולדה לנו נכדה מקסימה, ובתי באה אלינו לתקופה. מחשש שמא הכלב יעשה משהו לתינוקת, לקחנו את הכלב לפנסיון, ואני רוצה להחזיר אותו. אשמח לקבל כללי התנהגות עם הכלב.

תשובה: אין ספק כי כלבכם רואה בביתכם את ביתו הראשון והיחיד. אם הוא מרגיש בבית כ"מלך העולם", יש חשש כי יתנהג קצת פחות יפה לנכדה ואז, אולי, ידחוף אותה, יתייצב לידה או יתחרה בה על השטיח או על המשחקים שלה.

אני ממליץ להכניס הביתה את ההסקי שלכם תחת השגחה ולבצע עמו מספר טיולים ואילופים, בזמן שהילדה נמצאת בבית בעגלה. יש ליצור מפגשים מבוקרים בין הכלב ל"דיירת" החדשה, ולוודא שהכלב מתייחס אליה כפי שצריך.

אם הכלב מראה סימני פחד או אם הוא מתרגז ושערו סומר – זה מסוכן. גם אם הכלב מתעלם לחלוטין מנוכחות התינוקת, זה לא רצוי, ועל כן יש לקרב אותו אליה בזהירות. הכלב צריך ליהנות מנוכחות כל הנמצאים בבית. לאחר שלושה ימי הסתגלות וחיבור מבוקר, ניתן יהיה להיות מעט יותר רגועים.
אני ממליץ על ביקור בית אחד של מאלף כדי שיראה את התנהגותו של הכלב.

יש לי פינצ'ר בן 9. אם לא נותנים לו לישון על המיטה ומתחת לשמיכות, הוא בוכה. יש לו חדר ומיטה בבית. דבר נוסף - הוא משתין בבית בלילה על כל דבר גבוה ועל שקיות, לא משנה כמה פעמים מוציאים אותו. האם יש פתרון?

כלב פינצ'ר. ShutterStock
הפינצ'ר שלנו משתין על כל דבר גבוה ועל שקיות/ShutterStock

תשובה: כלבך הקטן צריך לישון במיטתו האחת בלבד. במיטתו הוא יוכל, אם ירצה, לישון על השמיכה או מתחתיה. בכלל, מומלץ שיהיה סגור בלילה במתחם מוגדר וקבוע, כך שלא יתרוצץ.

כלבים נוטים להתרחק קמעה ממקומם הקבוע כדי לעשות את צרכיהם. אם כלבכם, בשעות שהוא נמצא בתוך הבית, יהיה קשור ברצועה רגילה לא ארוכה במיוחד וגם תוציאו אותו החוצה בתכיפות הנדרשת, הכלב יפנים באופן ברור כי פיפי עושים בחוץ.

אם כלבך אינו מסורס, יש מקום לשקול את האפשרות לסרס אותו, וכמה מהתנהגויותיו הבלתי נשלטות ישתנו לטובה. ואחרי כל זאת אני ממליץ על ביקור של מאלף כלבים בבית, כדי שיתמודד עם הבעיה מקרוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

כלב הלברדור המעורב שלנו עולה על הספות בבית, למרות שלא מרשים לו. הוא עולה בלילה, ובבוקר אנחנו מגלים אותו ואת כל השיערות שהשאיר על הספה. מה אפשר לעשות?

כלב לברדור ישן על שטיח. ShutterStock
הלברדור שלנו משאיר שיערות על הספה/ShutterStock

תשובה: כלבכם "גילה" את הספה, ואוהב לטפס עליה, ולכן, אין ברירה אלא לשים על הספה כיסאות או כל דבר אחר שימנע ממנו לטפס ולרבוץ עליה.

כשאתם בבית, קרבו אותו לספה, ואם ינסה לעלות עליה, תקנו אותו בדחיפה קלה. תנו לו הזדמנות לעלות על ספה זו או אחרת, לפי בחירתו, כשאתם הולכים לחדר השינה, ואז חזרו לחדר "במפתיע". עשו זאת כמה פעמים וכל פעם הורו לו בטון תקיף לרדת מן הספה. הנסיון מלמד, שיש בכך כדי להרתיע את הכלב מלחזור על הפעולה, שמביאה בעקבותיה את הופעתכם החוזרת בלוויית גערה שאינה נעימה לו כל כך. כך הכלב יוכל להבין, כי גם כשאינכם נראים, אתם רואים אותו, והוא ייזהר שלא "להביא על עצמו" את גערתכם המרתיעה.

לפני כחודש רכשנו צ'יוואווה כבן חודש. אסור להוציא אותו מהבית כי הוא עדיין גור. למרות שיש לנו גם גינה, הוא עושה צרכים בכל הבית וגם במיטה. איך לחנך אותו?

צ'יוואווה קורץ. ShutterStock
למרות שיש לנו גם גינה, הוא עושה צרכים בבית ובמיטה/ShutterStock

תשובה: הצ'יוואווה החמוד ילמד במהרה להשתין רק בחוץ. ארגנו לו מתחם בגודל של 50X40 ס"מ והשאירו לו שם מרבץ קטן וחמים.
כשאתם מאפשרים לו לצאת מן המתחם, הוציאו אותו מיד החוצה, והוא, ככל הנראה, ימהר לעשות שם את צרכיו. לאחר עשרה ימים שחררו אותו לפרקי זמן קצרים בבית, אך רק לאחר שטייל בחוץ ונהנה לעשות שם את צרכיו.

לאחר תקופה כזאת, יוכל הגור להיות יותר חופשי בבית.
זכרו כי מתחם קטן ממדים לשהות בבית והוצאה של הכלב מן המתחם ישירות אל מחוץ לבית היא הדרך היחידה להשתלט על "משטר הצרכים" הבלתי מבוקר שלו בשלב זה של התפתחותו.

יש לי ביגל בן שנה ושמונה חודשים. בכל יציאה מהבית הוא מנשנש מה שהוא מוצא, וככלב בעל חוש ריח מצוין, הוא מוצא. האם רק מחסום לפה הוא הפתרון?

אילוסטרציה. ShutterStock
הוא מנשנש כל מה שהוא מוצא, וככלב בעל חוש ריח מצוין, הוא מוצא/ShutterStock

תשובה: מוצעת לפניך "תוכנית פעולה" שתכליתה למנוע מהכלב אכילה בלתי מבוקרת מחוץ לבית:
1. שים מחסום לפיו במשך 10 ימים.
2. פזר "מלכודות לחם" לאחר שהחדרת לתוך הלחם נוזל פלמוליב וטבסקו ואפשר לכלב לטעום מהלחם המגולגל. יש להניח כי "המטעם" לא יערב לחכו, והוא יימנע מלחזור על כך.
3. שים מחסום למשך 5 ימים נוספים.
4. פזר קציצת בשר עם פלמוליב וטבסקו ותן לכלב לטעום את "המאכל החדש". לאחר זאת הוא כבר "יבין לבד" איפה מחכה לו הטעם הרע.
5. צא עם הכלב לרחוב, וכאשר הוא יוריד ראש לאכול משהו, משוך בחוזקה ברצועה.
6. לאחר כל ההתנסויות המאכזבות הללו, יש להניח כי הכלב לא ייגע עוד באוכל הנקרה בדרכו.

צילומים: ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully