וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובעת במשפט קצב תמונה לפרקליטת מחוז מרכז

גלעד גרוסמן

22.1.2012 / 16:07

רונית עמיאל, שכיהנה כסגנית פרקליטת המחוז, עובדת בפרקליטות כ-27 שנים ושימשה כתובעת בשורה של תיקי פשיעה חמורים. שי ניצן הסיר מועמדותו לתפקיד פרקליט מחוז ירושלים

התובעת במשפטו של הנשיא לשעבר משה קצב, רונית עמיאל, תמונה לתפקיד פרקליטת מחוז מרכז, כך החליטה היום (ראשון) ועדת המכרזים של נציבות שירות המדינה. כמו כן נבחרה עורכת הדין נורית ליטמן, סגנית פרקליט מחוז ירושלים, לתפקיד פרקליטת המחוז. בהמשך השבוע צפוי להתמנות גם מחליף למשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, עורך הדין שי ניצן.

עמיאל, 51, נשואה ואם לשלושה, תחליף בתפקיד את עורכת הדין רחל שיבר, שסיימה קדנציה מלאה של שמונה שנים בתפקיד. עמיאל עובדת בפרקליטות כ-27 שנים, ולפני בחירתה שימשה כסגנית פרקליטת המחוז וכממונה בכירה. מלבד בתיק קצב, היא שימשה כתובעת גם בפרשת רצח חנניה אוחנה, במשפטו של סגן השר סאלח טריף שנאשם בשוחד וכן בשורה של תיקי פשיעה חמורה נוספים.

כמו כן, כיהנה עמיאל במשך כשבע שנים כנציגת שר המשפטים בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז המרכז, ובמסגרת תפקידה כמשנה לפרקליטת המחוז עסקה בליווי התיקים הרגישים והמורכבים המטופלים במחוז. עוד בטרם התקיים הדיון במינוי זה, ההערכה הייתה שעמיאל תמונה לתפקיד היות והיא זוכה בין היתר לתמיכתו של פרקליט המדינה, משה לדור. לצד זאת זוכה עמיאל להערכה רבה בפרקליטות, הן בשל כישוריה כמשפטנית והן בשל יכולות הניהול שהפגינה.

פרקליטת מחוז ירושלים: נורית ליטמן

עורכת הדין נורית ליטמן, 46, נשואה ואם לשלושה, תחליף בתפקיד פרקליט מחוז ירושלים את עורך הדין אלי אברבנאל, שסיים גם הוא קדנציה מלאה. ליטמן עובדת בפרקליטות כ-23 שנים במהלכן כיהנה בשורה של תפקידים, כאשר בשנים האחרונות מילאה תפקידים ניהוליים, ביניהם המשנה לפרקליט המחוז וממלאת מקומו. עו"ד ליטמן הייתה התובעת במשפטו של השר לשעבר שלמה בניזרי, וכן בפרשת הבנק למסחר, פרשת השוחד בפיקוח העירוני בירושלים, וכן בתיקי מרמה ורצח ותיקים נוספים. אחד המתמודדים הבולטים מול ליטמן היה המשנה לפרקליט המדינה, עורך הדין שי ניצן, שהחליט למשוך את מועמדותו.

בוועדת המכרזים ישבו מנהל בתי המשפט לשעבר והשופט בדימוס, דן ארבל, שופטת המחוזי בדימוס ברכה אופיר-תום, פרקליט המדינה משה לדור ועורך הדין ד"ר מאור אבן חן - נציג ארגון הפרקליטים.

עוד באותו נושא:
בוחרים פרקליטי מחוז: התובעת של קצב תקודם?
התובעת במשפט קצב: "התמודד כשעל גבו חטוטרת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully