וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: שר הביטחון הוא שיכריע בבחירת סגן הרמטכ"ל

פנחס וולף

22.1.2012 / 11:46

יחד עם זאת אמר גנץ כי "אי אפשר ולא נכון למנות בצה"ל אלוף שלא בדעת הרמטכ"ל. שלא יהיה שום ספק – זאת עמדתי". ברק: 3 תפקידים בכירים בצה"ל צריכים להיות מחוץ למערכת

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

הרמטכ"ל, בני גנץ, הביע הבוקר (ראשון) הסכמתו לכך שההחלטה הסופית על מינוי סגן הרמטכ"ל וראש אמ"ן תהיה של שר הביטחון, תוך התייעצות עם הרמטכ"ל. "אני חושב שאי אפשר ולא נכון למנות בצה"ל אלוף שלא בדעת הרמטכ"ל. שלא יהיה שום ספק – זאת עמדתי", אמר גנץ אך יחד עם זאת ציין כי הוא יכול לקבל על עצמו התנהלות אתית שאומרת שיהיו מספר מועמדים המוסכמים על ידי הרמטכ"ל לתפקיד ראש אמ"ן, שהוא המעריך הלאומי ועומד בפני שר הביטחון וראש הממשלה, וכן לתפקיד סגן הרמטכ"ל, אך שר הביטחון הוא שיחליט בסופו של דבר. יש לציין כי דעתו זו של גנץ הינה בניגוד מוחלט לדעתו בנושא של הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, שהתנגד בכל תוקף לדריסת רגל של שר הביטחון במינויים בצה"ל.

בדיון הוועדה לביקורת המדינה על דו"ח המבקר בנוגע למינוי הקצונה הבכירה בצה"ל השתתף גם שר הביטחון, אהוד ברק, שהתייחס גם הוא לנושא ואמר כי "יש לחשוב על איזון נכון יותר במינוי ראש אמ"ן, שהוא גורם הערכה, סגן הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר". אך יחד עם זאת אמר כי "אני לא חושב שצריך לעשות כאן שינוי בפקודות".

עוד אמר שר הביטחון כי "ישנם שלושה תפקידים בכירים בצה"ל שצריכים להיות מחוץ למערכת הצבאית": מתאם הפעולות בשטחים, ראש מפא"ת (מחקר ופיתוח) ונשיא בית הדין הצבאי לערעורים. על תפקיד מתאם הפעולות בשטחים אמר כי "משה דיין חשב שמתאים שהאיש הזה ילבש מדים, אבל היו כאלה שהיו אזרחיים", והסביר כי "זה תפקיד של מתאם פעולות הממשלה. כלומר, הוא בקשר רצוף עם משרדי ממשלה שונים", ועל כן עליו להיות אזרח. ואילו לגבי תפקיד נשיא בין הדין לערעורים אמר ברק כי "מבחינת הסתכלות של ניקיון דעת משפטית יש היגיון שהאדם הזה לא יהיה איש צבא".

לגבי תפקיד המזכיר הצבאי לראש הממשלה אמר ברק כי הוא יכול להיות גם בדרגת תת אלוף, ולא אלוף כמו שנהוג כעת, אך סייג ואמר כי "אם ראש הממשלה מאוד רוצה שהוא יהיה אלוף אני לא רואה סיבה להתנגד לזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully