וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: ההרוג במחלף ינאי לא היה חגור, הנהג - שיכור

שלומי גבאי

21.1.2012 / 21:50

מאות הגיעו לנחם את משפחת השוטר אברהם סנבטו מחדרה, שנהרג הבוקר בתאונה סמוך למחלף ינאי והותיר אחריו הורים ושלושה אחים. חניכו סיפר: "הוא אהב לעזור לזולת והרבה לחייך"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק)

מאות מבני הקהילה האתיופית, חברים ושוטרי משמר הגבול הגיעו במהלך היום לבית משפחת סנבטו בחדרה, שבנה, אברהם בן ה-19, נהרג היום (שבת) בתאונת דרכים בכביש החוף, סמוך למחלף ינאי. בתאונה נפצעו עוד שלושה בני אדם, אחד מהם באורח קשה עם פגיעת ראש. נהג הרכב נפצע באורח קל ואחיו של הנהג נפצע באורח בינוני - כולם בני העדה האתיופית המתגוררים בשכונת "פאר" בחדרה. במשטרה חושדים כי הנהג היה תחת השפעת אלכוהול בעת התאונה וכי סנבטו לא היה חגור.

מחקירת המשטרה עולה כי נהג הרכב, בן 31 והיחיד מהחבורה שאינו משרת בכוחות הביטחון, נסע כדי להחזיר את השלושה מבילוי. כפי הנראה, הנהג נסע במהירות מופרזת ואיבד שליטה על הרכב, שהתנגש במעקה הבטיחות, התהפך מספר פעמים ועלה באש. המשטרה אף חושדת כי נהג הרכב נסע תחת השפעת אלכוהול. הוא נלקח לחקירה לאחר ששוחרר ומשחש ברע בשנית הוא פונה שוב לקבלת טיפול רפואי. קצין מאגף התנועה של מחוז השרון, אמר כי סנבטו, שישב ליד הנהג, ככל הנראה לא היה חגור.

תאונת דרכים קטלנית בחדרה. שלומי גבאי
זירת התאונה, סמוך למחלף ינאי/שלומי גבאי

משפחתו של סנבטו עלתה לארץ במסגרת מבצע שלמה ב-1991. הוא השאיר אחריו הורים, אח גדול וכן אח ואחות קטנים בגילאי בית ספר יסודי. אביו הלך לעולמו בשנת 1994. לאחר גיוסו לפני כחמישה חודשים, סיים סנבטו טירונות ושובץ בפלוגה המוצבת באוגדת יהודה ושומרון, בה הוא נקלט רק לפני מספר ימים. בסוף השבוע יצא לביתו לחופשה ואז נהרג.

חניך של סנבטו במתנ"ס העירוני סיפר, כי "מדובר בילד חרוץ שאהב לעזור לזולת והרבה לחייך". שכן של המשפחה אמר כי "מדובר במשפחה נורמטיבית ושקטה. ההורים עובדים לפרנסתם ומאז שהגיעו לארץ הם נמצאים בחדרה. אלו אנשים טובים ושקטים שלא מזיקים לאיש". הערב, לאחר היוודע דבר מותו, אמו של סנבטו לא חשה בטוב, ולמקום הוזעק אמבולנס וצוות מגן דוד אדום שהעניק לה טיפול ראשוני במקום.

תאונת דרכים קטלנית בחדרה. שלומי גבאי
זירת התאונה בכביש החוף, הבוקר/שלומי גבאי

יום עמוס בתאונות דרכים התרחש היום בכבישים. אישה אחת נפצעה באורח אנוש ושניים נוספים נפצעו קל בהתנגשות בין שני כלי רכב פרטיים בצומת פלוגות הסמוך לקריית גת. השלושה פונו לבית החולים סורוקה. עשרה בני אדם נפצעו בתאונה בין רכב הסעות לבין רכב פרטי בצומת נגבה שבחבל לכיש. אחת מהם, צעירה בת 20, נפצעה באורח קשה והשאר באורח בינוני וקל. צוותים של מגן דוד אדום בסיוע כוחות כיבוי אש חילצו את הפצועים ופינו את הצעירה לבית החולים תל השומר באמצעות מסוק. שאר הפצועים שנזקקו להמשך טיפול רפואי פונו לבית החולים ברזילי. משטרת התנועה חוקרת את נסיבות התאונה.

בתאונה נוספת שאירעה בכניסה למושב יערה שעל גבול הלבנון נפצעו שתי נשים. אחת מהן באורח קשה והשנייה באורח בינוני. ממגן דוד אדום נמסר כי הפצועה קשה פונתה באמצעות מסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, ואילו השנייה פונתה באמבולנס מגן דוד אדום לבית החולים בנהריה. כמו כן, שני ילדים נפצעו באורח קל בתאונת דרכים בצומת עמיעד, ופונו על ידי צוותי מד"א למרכז הרפואי זיו בצפת.

הדיווח הראשוני על התאונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully