וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לטנטאווי: "ישנם עקרונות ברורים בדמוקרטיה"

20.1.2012 / 22:58

הנשיא האמריקאי הביע את מחויבתה של מדינתו להפיכתה של מצרים לדמוקרטיה, אך אמר לראש המועצה הצבאית העליונה במצרים כי "גם ארגונים שאינם ממשלתיים צריכים לפעול בחופשיות"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה שוחח אמש (שישי) עם הגנרל חוסיין טנטאווי, העומד בראש המועצה הצבאית העליונה במצרים, והביע את מחויבתה של מדינתו בשינוי המשטר המצרי והפיכתו לדמוקרטיה. "הנשיא חיזק את הצורך בשמירה על עקרונות אוניברסליים", נמסר בהודעת הבית הלבן, "והדגיש את החשיבות של חברה אזרחית בדמוקרטיה, בה גם לארגונים שאינם ממשלתיים חייבת להיות מסוגלות לפעול באופן חופשי".

בתחילת החודש ביקרו בוושינגטון בחריפות את היחס שהעניקו שלטונות מצרים לתומכי הדמוקרטיה במדינה, אך הטילו את האחריות על שאריות משטרו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק.

הפעם מצרים כבר לא תסרב לסיוע

אובמה שוחח עם טנטאווי גם על עתידה הכלכלי של מצרים, אשר פנתה באופן רשמי לקרן המטבע הבינלאומית והתחילה במגעים לקבלת חבילת סיוע חדשה בסך 3.2 מיליארד דולר, לאחר שסירבה להצעת סיוע בקיץ האחרון.

משלחת של קרן המטבע הבינלאומית צפויה לבקר לקראת סוף החודש במדינה, ולדברי שר האוצר המצרי, חזאם אל בדלאווי, מצרים מוכנה כעת לקבל סיוע זר היות שהוא הוצע לה בריביות נמוכות יותר ועם מועדי פירעון ארוכים יותר. כאשר מצרים סירבה לקבלת הסיוע בקיץ האחרון, נימק זאת קודמו של בדלאווי בכך שמצרים לא רוצה לצבור חובות ומעדיפה להסתמך על מקורות מקומיים.

צוות של קרן המטבע ביקר במצרים באוקטובר על מנת להעריך את צרכיה, אך דיווח כי לא קיבל בקשה רשמית לסיוע. הפעם, כאמור, מצרים תהיה מוכנה לקבל את הסיוע הזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully