וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצמות המערב יקראו לאירן לדון בתוכנית הגרעין

20.1.2012 / 20:33

שש המדינות יפרסמו הצהרה בה תיקרא הרפובליקה האיסלמית לשוב אל שולחן המשא ומתן, במטרה להגיע לסיום תוכנית הגרעין במדינתה. יו"ר הפרלמנט האירני: "להעניש את ישראל"

מעצמות המערב צפויות לפרסם הצהרה בה תתבקש אירן לקיים משא ומתן לסיום תוכנית הגרעין שלה - כך מסר אתמול (שישי) דיפלומט מערבי לסוכנות רויטרס. שש המעצמות - בריטניה, סין, צרפת, גרמניה, רוסיה וארצות הברית - מקוות כי ההצהרה תביא את האירנים לשולחן הדיונים, כאשר בה הן גם יפרטו את דרישותיהן מהרפובליקה האיסלמית.

בעבר נתנה אירן את הסכמתה לקיים שיחות עם מדינות המערב ללא כל תנאים מקדימים, אך לטענת דיפלומטים מערביים, היה מדובר בניסיון אירני להרוויח זמן יקר עבור תוכנית הגרעין במדינה, שכן בנושא הזה סירבו האירנים לדון בכל תוקף.

אחמדינג'ד בקובה: "האם פגענו במישהו?". רויטרס
בעבר סירבה אירן בתוקף לדון עם מדינות המערב בתוכנית הגרעין. נשיא אירן, אחמדיניג'ד/רויטרס

מוקדם יותר אתמול, קרא נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, לרוסיה וסין לתמוך בסנקציות על אירן, ואמר בכנס שגרירים זרים בפריז כי "יש לעשות הכל כדי למנוע התערבות צבאית אך הזמן הולך ואוזל". סרקוזי ציין כי תקיפה מסוג זה "תחולל מהומה וכאוס במזרח התיכון ומעבר לו". בתוך כך, הדגיש כי "יש צורך בסנקציות החלטיות וחזקות יותר – לעצור את רכישת הנפט האירני ולהקפיא את נכסי הבנק המרכזי. מי שלא יסכים לסנקציות הללו יהיה אחראי על הסיכונים הצבאים הכרוכים בסכסוך".

יו"ר הפרלמנט האירני: "להעניש את ישראל"

בתוך כך, קרא אתמול יו"ר הפרלמנט האירני, עלי רג'יאני, "להעניש את ישראל" על כך שהרגה, לטענתו, את מדען הגרעין האירני. לריג'אני הוסיף ואמר כי "ישנה היסטוריה ארוכה לטרור במדינות כמו זו שמנהל המשטר הציוני, ויש להענישו באופן שימנע ממנו לשחק עם אירן".

לריג'אני הוסיף, כי אין כל סיכוי שאירן תחדש המגעים עם מדינות המערב, כל זמן שהן לא יסירו את תוכנית הגרעין מסדר היום שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully