וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיתון? עובדי אינטל בארץ יקבלו בונוסים שמנים

20.1.2012 / 15:02

כבכל שנה, ולמרות המיתון, יקבלו עובדי החברה בישראל בונוסים גדולים. גם השנה הציגה החברה תוצאות כספיות מצוינות: 50 מיליארד דולר של מכירות ב-2011

באירופה האקלים הכלכלי נראה קודר, בישראל עשרות חברות מצמצמות הטבות, אבל באינטל עולם כמנהגו נוהג - העובדים ממשיכים לקבל בונוסים שמנים בתום כל שנה. בכל ינואר מתבשרים העובדים של אינטל על הבונוס השנתי שהם צפויים לקבל, גם בישראל. השנה יקבלו עובדי אינטל ישראל בונוס בגובה שלוש משכורות, בעוד עובדים בחוזה העסקה זמני וסטודנטים יקבלו פחות. בשנה שעברה זכו עובדי אינטל ישראל "רק" לבונוס של שתי משכורות.

אמש פירסמה ענקית השבבים, המעסיקה בישראל כ-7,000 עובדים, את התוצאות הכספיות שלה. בבלוג הטכנולוגי All Things digital מבית וול סטריט ג'ורנל העניקו לידיעה בנושא את הכותרת: "מי אמר שאינטל חלשה? רק הביטו על המספרים המשוגעים האלה". ואכן אינטל הציגה תוצאות כספיות מצויינות. החברה הגדילה את ההכנסות השנתיות שלה ב-20 מילארד דולר בתוך שנתיים. ב-2011 היא חצתה את קו המכירות של 50 מיליארד דולר בפעם הראשונה, אחרי ש-2010 הגיעה ל-40 מיליארד דולר. זה הגיע אחרי שנה פיננסית קשה, בה המכירות ירדו ל-35 מיליארד דולר מ-37 מיליארד דולר ב-2008.

התוצאות הכספיות של החברה עומדות בסתירה לתחזיות הקודרות של חברות המחקר, כמו גרטנר ו-IDC, על כך ש-2011 היתה אחת השנים הרעות בצמיחת מכירות המחשבים השולחניים, שנייה רק לשנת 2001 - אז העולם הוכה במשבר הדוט.קום והתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר. תחזיות קודרות אחרות מנבאות כי ההוצאות על IT יהיו נמוכות. ב-All Things digital אומרים שהסיפור של אינטל הוא אחר לגמרי. אחת החוזקות שלה הוא במכירות של שבבים למרכזי מחשוב (Data center), שגדלו ב-17% בשנה האחרונה והגיעו לקו של 10 מיליארד דולר. למרות ההספדים, המכירות של אינטל בחטיבת שבבי המחשבים השולחניים גדלו ביותר מ-5 מיליארד דולר בשנה שעברה, ל-35 מיליארד דולר.

ענקית השבבים צפוייה להוציא 12.5 מיליארד דולר ב-2012, פי שניים יותר מאשר בשנה שעברה. הכסף מוקדש לארבעה מפעלים חדשים, אחד באורגון, אחד באריזונה, אחד בסין ואחד בישראל. ארבעה מפעלים חדשים שייצרו פרוסות סיליקון בטכנולוגיית 14 ננו-מטר. האם זה אומר שאינטל בחרה להקים מפעל חדש בישראל על חשבון אירלנד, כפי שהתלבטה לאחרונה?

דובר אינטל ישראל, קובי בכר, סירב להתייחס לגובה הבונוס אך אישר בשיחה עם TheMarker כי עובדי אינטל אכן קיבלו אחד. בכר ציין כי "כל הבונוסים באינטל ניתנים לכלל עובדי החברה ומשקפים את הצלחת החברה ורווחיותה. זאת הדרך של החברה להודות לכל עובדיה על מאמציהם ותרומתם להישגיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully