וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל עצר את יו"ר הפרלמנט מטעם חמאס

ניר יהב

20.1.2012 / 0:10

לפי דיווח של גורמים פלסטינים, ד"ר עזיז דוויק נעצר על ידי כוחות צה"ל בעת שהיה בדרכו מרמאללה לביתו בחברון. בחמאס קראו למצרים להתערב באופן מידי כדי להביא לשחרור דוויק

יו"ר הפרלמנט מטעם חמאס, ד"ר עזיז דוויק, נעצר אמש (חמישי) על ידי כוחות צה"ל במחסום ג'בע, בעת שהיה בדרכו מהעיר רמאללה לביתו בעיר חברון – כך דיווחו גורמים פלסטינים. בצה"ל אישרו את דבר המעצר. עדי ראייה דיווחו כי כוחות צה"ל שהיו במחסום דרשו מדוויק לצאת מרכבו. "הם כבלו את ידיו, קשרו את עיניו ולקחו אותו איתם", הוסיפו.

ד"ר דוויק היה כאמור בדרכו לביתו בחברון לאחר שביקר את חבר הפרלמנט מטעם חמאס, חאמד ביתאווי, בבית חולים בעיר שכם. סגן יושב ראש הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס, אחמד בחר, קרא למצרים בעקבות מעצרו של דוויק להתערב באופן מידי כדי להביא לשחרורו ממעצר. עוד הטיל על ישראל את האחריות על חייו של דוויק.

דוויק, בן 46, נעצר ברמאללה באוגוסט 2006 כחלק מגל מעצרים נרחב של בכירי חמאס לאחר חטיפת החייל גלעד שליט. דוויק, שנעצר בגין פעילות וחברות בארגון טרור, נחשב לאחד המנהיגים הפוליטים הבכירים שעצרה ישראל בשנים האחרונות. ביולי 2009 שחררה ישראל את דוויק שהיה עצור בישראל במשך שלוש שנים. זאת לאחר ששבוע קודם לכן דחה בית הדין הצבאי במחנה עופר ערעור להארכת מעצרו. עם שחרורו אמר דוויכ לכתבים: "יש לי מידע והפתעות רבות ומשמחות לעם הפלסטיני. אני אדווח על כך בפרלמנט".

(עדכון ראשון: 22:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully