וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון: נאשם בעבירות מין ש"מרח" משפטו שוחרר לביתו

גלעד גרוסמן

19.1.2012 / 11:50

אילן אשד, שנאשם בביצוע עבירות מין ב-13 נשים, התנהל בצורה איטית ביותר במשפטו ולכן שהה זמן רב במעצר. ביהמ"ש החליט לשחררו למעצר בית מלא על אף ש"קשה מאוד ליתן בו אמון"

הפרקליטות סבורה שהוא עברין מין מסוכן, שירות המבחן קבע שהוא מניפולטיבי ואינו ראוי לאמון, בית המשפט המחוזי הביע חשש שהוא ינסה להימלט מאימת הדין, והפעם הקודמת ששוחרר למעצר בית הסתיימה בכתב אישום נוסף בגין עבירות מין. כל זאת לא מנע מבית המשפט העליון להורות אתמול (רביעי) על שחרורו של אילן אשד, בן 55, שנאשם בעבירות מין חמורות - למעצר בית.

בתחילת 2007 הוגש לבית המשפט המחוזי כתב אישום חמור ויוצא דופן נגד אשד, כיום בן 55. הוא נאשם בעבירות של אונס במרמה, מעשה סדום ומעשה מגונה, לאחר ששכנע מספר רב של צעירות לקיים עמו מגע מיני, תוך שהוא מתחזה לאוטיסט. הוא הצליח לשכנע את הנשים לבצע את המעשים לאחר שהתחזה לפסיכולוגית והתקשר לנשים צעירות שמחפשות עבודה, ואז סיפר להן על אוטיסט שהתייתם בגיל צעיר ועבר התעללות מינית קשה על ידי מספר נשים.

"הפסיכולוגית" ביקשה מהמתלוננות לבצע ב"אוטיסט" מעשים מיניים ויאפשרו לו לבצע בהן מעשים מיניים שונים, כש"היא" מסבירה שזוהי דרך הטיפול שתשחרר את האוטיסט מן הטראומות הקשות שעבר. בדרך זו הפיל ברשתו לפחות 11 נשים.

מחליף עורכי דין, חוקר ארוכות את העדים

משפטו של אשד מתנהל בצורה איטית ביותר, בעיקר בשל התנהלותו שלו, לאחר שהחליף מספר עורכי דין, וכעת הוא מייצג את עצמו וחוקר ארוכות את העדים. פרשת התביעה הסתיימה לא מזמן, אולם נדמה כי סוף המשפט עוד רחוק, מכיוון שהנאשם ביקש לזמן למעלה מ-50 עדים.

בתחילת 2009, כשנתיים לאחר הגשת כתב האישום נגדו, הוא שוחרר למעצר בית. במשך תקופה ארוכה הוא היה נתון במעצר בית מלא, אולם בשלב מסוים הקל בית המשפט בתנאיו. אז, נטען בכתב אישום נוסף שהוגש נגדו לבית משפט השלום בתל אביב, הוא שוב תר אחר בחורות צעירות שחיפשו עבודה, ואז פנה אליהן בתור פסיכולוגית בשם "נעמה", והציע להן לטפל "טיפול ייחודי" בנפגע פוסט טראומה שעבר התעללות מינית בידי נשים. על פי כתב האישום, בתקופה של שלושה חודשים הוא יצר קשר עם קרוב ל-20 נשים שונות, וניסה לשכנען לבצע בו מעשים מיניים. שתי נשים הסכימו לכך.

באוקטובר אשתקד הסכים השופט אליעזר ריבלין להאריך את מעצרו של אשד ב-45 יום בלבד, בשל הזמן הרב שבו הוא יושב במעצר, למרות שהוא קבע כי ככל הנראה הנאשם הוא האחראי העיקרי לכך. בחודש שעבר קבעה השופטת עדנה ארבל כי יש לבחון את שחרורו למעצר בית. התובעת בתיק, עו"ד רותי ארז התנגדה לשחרור ואמרה כי מדובר ב"לעג לרש", בעוד פרקליטו, שאינו מייצגו במשפט עצמו, אמר כי כל עוד הוא היה בפיקוח הדוק לא היתה כל בעיה אתו.

"יעשה הכל להימלט מאימת הדין"

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ציון קפאח, שלח את אשד לתסקיר שירות מבחן, ולפני כשבוע וחצי קבע כי לא ניתן לשחרר אותו ממעצר. "הכל תמימי דעים, כי המבקש כשלעצמו אינו ראוי לאמון כלשהו, הן בהיותו מונע על ידי דחפים שאין לו שליטה עליהם, והן על פי המירמה והמניפולטיביות הטבועים באופיו", כתב השופט קפאח בהחלטתו. "בראש הדברים יש לומר מושכל יסוד. מי שהפר באופן בוטה את הוראות בית המשפט, אל יצפה לטקס חוזר של דיון באשר לחלופת המעצר. יש בכך ביטוי ערכי, כי לחשודים יש לא רק זכויות אלא גם חובות".

הוא הוסיף כי יש לו "תחושה עמומה" שהנאשם "יעשה הכל על מנת להימלט מאימת הדין... שום חלופה לא תוכל למנוע ממנו שלא להתייצב למשפטו". הוא הבהיר שהשיקול המרכזי שלא לשחרר את א' היא המסוכנות הנשקפת ממנו, והחשש שבני משפחתו, שאמורים להשגיח עליו, לא יצליחו לעמוד בפני תחנוניו והפצרותיו.

אשד ערער על ההחלטה לבית המשפט העליון, והיום קבע השופט יצחק עמית לשחררו למעצר בית מלא, תחת פיקוח של בני משפחתו. הוא גם הורה לנתק את החיבור לאינטרנט בבית אמו, שם ישהה. "העובדה שהעורר חזר על מעשיו, עת שוחרר תחת תנאים מגבילים, מקשה עד מאוד ליתן בו אמון", כתב השופט עמית בהחלטתו. "עם זאת, חשוב לציין כי לא הוכח שהפיקוח על העורר, בתקופה בה היה משוחרר, לא היה אפקטיבי".

הוא ציין שהנאשם לא עבר על תנאי השחרור שלו כל עוד היה תחת פיקוח, ולכן "ניתן להקהות עוקצה של מסוכנות, בכך שהעורר יחזור לתנאי מעצר בית מלא, תחת פיקוח".

"משפט טומן בחובו אינטרסים רבים, שלשיטתי כסניגור חפותו של אדם כל עוד לא הוכחה אשמתו היא הנעלה שבהם", אמר בתגובה פרקליטו של הנאשם עו"ד ירון ברזילי. "לא ייתכן מצב ולפיו אדם יהיה עצור משך זמן כה ארוך, בזמן שחזקת החפות שלו לא נסתרה". הוא הוסיף כי גם משפטו השני של א' טרם התחיל, למרות שעברה כבר שנה וחצי מאז שהוגש כתב האישום נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully