וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים קשים ופצועים בפינוי שני מאחזים הלילה

יהושע בריינר

19.1.2012 / 6:06

3 שוטרים ו-6 מתנחלים נפצעו בפינוי המאחז יישא ברכה הסמוך ליריחו. המשטרה: אבנים יודו לעברנו. המתנחלים: המשטרה השתמשה בשוקרים חשמליים ובאלות. מאחז נוסף פונה בבנימין

עימותים קשים פרצו הלילה (חמישי) בין מתנחלים וכוחות משטרה במהלך פינוי שני מאחזים. במאחז "יישא ברכה", הסמוך למצפה יריחו, התפתח עימות בין תושבי המקום לבין כוחות המשטרה שהגיעו לפנות מספר מבנים בהם התגוררו חמש משפחות.

לדברי המשטרה, כאשר הגיעו הכוחות למקום, החלו עשרות צעירים ליידות לעברם אבנים ולהתנגד לפינוי. כמו כן, שלושה שוטרים נפצעו קל כאשר קרס גג שעליו עלו על מנת לפנות את תושב המקום שסירב לשתף פעולה. השלושה פונו אל בית חולים בירושלים, והמבנים במקום נהרסו.

סרטון המתעד את הפינוי. צילום: סוכנות "תצפית"

לדברי המתנחלים, השוטרים נהגו באלימות והשתמשו באלות ובשוקרים חשמליים, מה שהוביל לכך ששישה מהם פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים הדסה עין כרם והדסה הר הצופים בירושלים. לטענתם, למרות ששלושה מהם נפצעו בראשם, לא אפשרה המשטרה את פינויו של אחד מהם. שלושה מהמתנחלים נעצרו בחשד לתקיפת שוטרים.

"השליכו את חפצינו כאילו מדובר באשפה"

אלחנן לוי, תושב מצפה יריחו, אמר לוואלה! חדשות כי "סמוך לשעה 2:30 בלילה הגיעו מאות שוטרים, שלא חשבו פעמיים והחלו לזרוק עלינו רימוני גז, למרות שלא הייתה שום אלימות ושום סכנה מצידנו".

לוי הוסיף כי "כמות עצומה של שוטרים התחילה ללכת לכיוון 'יישא ברכה' ומיד השוטרים פעלו שם באלימות רבה וכל מי שזז חטף בעיטות ומכות מאלות. אנשים נשכבו על הריצפה אבל השוטרים לא נתנו לאף אחד לגשת אליהם. הם נכנסו לבתים, זרקו את הילדים מהבית אל הקור המקפיא והשליכו חפצים מתוך הבית כאילו מדובר בערימת אשפה. למה להתנהג ככה?".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושה מהמתנחלים נעצרו בחשד לתקיפת שוטרים. הפינוי, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, ציין לוי כי לא הבחין בשוקרים חשמליים בשימוש המשטרה אולם מדגיש כי המתנחלים לא הפעילו אלימות כנגד השוטרים. "הייתי שם במשך כל האירוע והייתה מחאה מהצד שלנו, אבל לא הייתה אלימות, ולו הקלה ביותר, נגד השוטרים. לנו יש פצועים עם שברים בצלעות ופגיעות ראש, אז אם אנחנו האלימים מדוע אין בקרב המשטרה פצועים?".

לוי טוען ליחס לא שווה בין תושבי האיזור היהודים לערבים, ואומר כי "הדבר המתסכל הוא שמסביבנו יש מאות בתים של ערבים שנבנו בניגוד לחוק, והמשטרה אומרת שאין לה מספיק כח אדם כדי להרוס להם, אבל כדי להרוס אצלנו יש להם זמן, משאבים והרבה כח אדם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשטרה טוענת כי עשרות צעירים יידו אבנים לעבר כוחותיה. הפינוי, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, פונה הלילה המאחז "עוז ציון" הסמוך לבית אל שבבנימין, כאשר גם שם נרשמו עימותים שפרצו בין תושבי המאחז למשטרה שהשתמשה, לטענתם, ברימוני גז במהלך הפינוי.

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר בתגובה לפינויים הלילה, כי "נתניהו וברק פועלים באובססיה נגד ההתיישבות. מתקופת ההתנתקות לא זכורה פעילות שיטתית כזאת". בן ארי הוסיף כי "מעשים של גירוש תינוקות בלילה ופציעת מתיישבים, רק מעודדים את הצעירים ליזום מעשי תגובה קשים של תג מחיר".

עוד באותו נושא
קצין בכיר: "ההיערכות לפינוי מגרון - כמו להתנתקות"
זעם בימין על דחיית חוק המאחזים: "זו היתממות"
מתנחלים חשפו פרטי שרים שהתנגדו להכשרת מאחזים


לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully