וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה: "על חמאס והג'יהאד האיסלמי לאחד כוחות"

ניר יהב

18.1.2012 / 22:03

ראש ממשלת חמאס ברצועה קרא למיזוג בין האירגונים, אשר מאמצי האיחוד ביניהם כשלו בעבר. מנגד, מסר הג'יהאד האיסלמי כי לראשונה מתקיימות שיחות בנושא בעזה, בדמשק וגם בישראל

האם חמאס והג'יהאד האיסלמי עומדים לקראת איחוד? בימים האחרונים נשמעים יותר ויותר קולות מצד שני הארגונים האיסלמים הקוראים לפתוח בדו-שיח לקראת האפשרות לאחד כוחות. ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הניה, קרא לחמאס ולג'יהאד האיסלמי להתמזג. הג'יהאד האיסלמי הבהיר בתגובה כי דיאלוג בנושא זה כבר נפתח והוא מתקיים ברצועת עזה, בדמשק ובבתי הסוהר בישראל.

במהלך פגישה שקיים עם בכירי הג'יהאד האיסלמי בלשכתו בעזה, אמר הניה כי על שני הארגונים "לפתוח בדיאלוג מעמיק למען השגת אחדות מלאה בין שניהם". דובר הג'יהאד האיסלמי, דאוד שיהאב, הוסיף ואמר כי חמאס והג'יהאד האיסלמי "החלו למעשה בדיאלוג מעמיק ב-'פנים' (שטחי הרשות – נ.י), ב-'חוץ' (חו"ל) ובין האסירים בבתי הכלא בישראל, למען גיבוש אחדות. בעבר פתחנו בדיאלוג אך הוא הופסק".

בעבר נשמעו קריאות רבות למיזוג בין חמאס לג'יהאד האיסלמי, ולא פעם אף התקיימו פגישות בין נציגי הארגון, אולם בכל פעם הן הסתיימו בכישלון. רבים מבכירי חמאס והג'יהאד מדגישים כי הפעם המצב מעט שונה, משום שהן חמאס והן הג'יהאד רוצים לנצל את תנופתן של התנועות האיסלמיות במסגרת המהפיכות המתקיימות בעולם הערבי. זו הפעם הראשונה שבה מוכרזת באופן רשמי פתיחה של שיחות אחדות בין שני הארגונים.

בין שני הארגונים קיימות מספר מחלוקות, ובראשן סוגיית ההשתתפות בבחירות לפרלמנט. בעוד שחמאס משתתף בבחירות לפרלמנט, בג'יהאד האיסלמי בחרו תמיד להחרימן. לפי ההתפתחויות האחרונות, לא מן הנמנע כי בבחירות הבאות ישתתף ארגון הג'יהאד האיסלמי גם הוא בבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully