וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחפור צבאי התהפך כשהרס גישה לכפרים פלסטינים

יהושע בריינר

18.1.2012 / 19:18

חיל ההנדסה הגיע היום לדרום הר חברון כדי להרוס דרכים המשמשות כ-500 תושבים פלסטינים החיים בכפרים באיזור. במהלך הפעילות התהפך השופל, לשמחת פעילי שמאל ששהו במקום

דחפור מסוג שופל של חיל ההנדסה התהפך הבוקר (רביעי) על צידו במהלך פעילות לחסימת דרכים לכפרים פלסטינים באיזור דרום הר חברון, המשרתות כ-500 תושבים פלסטינים, אך לטענת מערכת הביטחון - הבנייה במקום אינה חוקית.

מוקדם יותר היום דיווחו פלסטינים וארגוני שמאל, בהם תעאיוש ובצלם, כי כוחות גדולים של צה"ל הגיעו הבוקר לדרום הר חברון שם החלו לדבריהם בפעילות לחסימת דרכי גישה למספר כפרים פלסטינים ובהם שעב אל בטן, קוואוויס וסימרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדרכים מאפשרות גישה ל-500 תושבים, אך חלק מהבנייה, לטענת מערכת הביטחון, אינה חוקית. השופל שהתהפך/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקום פעל גם השופל הצבאי שעסק באיסוף ערימות עפר לצורך חסימת הצירים. אלא שלקראת סוף הפעילות החל השופל, מסיבה שאיננה ברורה, לנטות על צידו. כעבור שניות ארוכות שבהן ניסה הנהג להיחלץ מהמצב - התהפך השופל, לשמחת פעילי השמאל שהיו במקום. נהג הדחפור לא נפגע, וחולץ בשלום בסיוע חבריו.

"זה היה מחזה מהסרטים, שבו השופל התנדנד זמן רב עד שהתהפך", מספר פעיל השמאל עזרא נאווי, "כנראה שעודף מוטיבציה גורמת לתאונות. מעבר לכך, מדובר בסיפור גדול הרבה יותר של חסימת ציר בלי כל סיבה, שגורמת לכך שעשרות משפחות מנותקות כעת מאוכל, מים וצרכיהם הבסיסים - ללא שום רחמים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כנראה שעודף מוטיבציה גורמת לתאונות", אמר פעיל השמאל. השופל שהתהפך/מערכת וואלה!, צילום מסך

נאווי הוסיף כי "אמרו שמבצעים זאת מצרכי ביטחון, אבל אין לי ספק שמדובר בחלק מהליך שמטרתו להכביד את החיים על האנשים שחיים באוהלים ובמערות עד שהם יתפנו משם, ואני לא מצליח להבין את האיוולת הזאת".

לדברי גורמים בצה"ל, בעקבות האירוע צפוי להתקיים בקרוב כנס בטיחות בנושא. מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במהלך ביצוע עבודות אחזקה שגרתיות, היום בשעות הצהריים, התהפך דחפור מסוג שופל. הנהג לא נפגע מכיוון ששמר על נהלי הבטיחות ובוצע תחקיר ראשוני בשטח, ממנו עלו ממצאים ונהלי בטיחות נוספים, אשר חודדו אל מול כוחות ההנדסה בפיקוד מרכז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully