וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה התמוטט מול תלמידיו בטיול במכתש הגדול

רמי שני וענת שלו

18.1.2012 / 18:21

המורה, בשנות ה-50 לחייו, איבד את הכרתו במהלך עליה להר סנפיר. מסוק של חיל האוויר הגיע לחלצו בשל הגישה הקשה באזור, אך בטרם פונה לסורוקה קבע רופא הצוות את מותו

מורה לאלקטרוניקה בבית הספר התיכון 'עמל-הולץ' בתל אביב, שהיה עם תלמידיו בטיול בנגב, התמוטט אחר הצהריים (רביעי) במהלך עליה להר סנפיר שבמכתש הגדול. המורה איבד בתחילה את ההכרה, ומאוחר יותר מת לאחר שכשלו הניסיונות לטפל בו ולהצילו.

המורה, בשנות החמישים לחייו, מלמד בכיתות י"ב ויצא לטיול על תקן מלווה. צוות הליווי של הטיול הודיע על האירוע ליחידת החילוץ "הר הנגב" ולמוקד מגן דוד אדום, כאשר בתום הערכה ראשונית של אנשי החילוץ הובהר כי לא ניתן להגיע אל המטיילים באמצעות אמבולנס.

"הבנו מתיאור האירוע, שעדיף להזמין לשטח חילוץ מהיר מאשר להתארגן ולצאת לשם", סיפר מפקד יחידת החילוץ מהר הנגב, חנן אפריאט. "זהו אזור מרוחק וההגעה לשם בכלי רכב הייתה אורכת זמן רב ויקר", הוסיף.

לשטח האירוע הוזעק מסוק עם צוות של יחידת החילוץ של חיל האוויר. רופא הצוות קבע את מותו של המורה, במהלך העברתו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. עם היוודע דבר האירוע, הופסק הטיול והתלמידים והמורים שבו לכלי הרכב שהמתינו להם בחניון הסמוך. התלמידים ישובו הערב לבית הספר ובמקום יחכו להם צוותי סיוע ופסיכולוגים שישוחחו עימם וינסו להקל על ההלם בו הם נמצאים. שיחות מסוג זה יתקיימו עם הילדים גם מחר.

"כולנו מזועזעים, המומים, אבלים וחפויי ראש על מותו", אמר מנהל בית הספר, אבי מידן. "הוא היה אדם טוב לב שהקדיש את מיטב זמנו ומרצו לתלמידים שכה אהב והם החזירו לו אהבה. כמה טרגי שהחזיר את נשמתו לבורא כשהיה עם תלמידיו במהלך הטיול השנתי"

מעלה הר סנפיר, הוא מסלול הליכה המכונה "סנפיר גדול". הוא נמצא בחלקו הדרומי של מכתש רמון וניתן לצפות ממנו אל משטחי הגבעות שבתחתית המכתש. מדובר במסלול הליכה בעל דרגת קושי המוגדרת בינונית. נסיבות התמוטטותו של המורה נבדקות בידי גורמים רפואיים, כאשר אחת ההערכות היא כי הוא התמוטט כתוצאה מאירוע לב. בסביבת המורה בבית הספר לא היה ידוע על בעיות רפואיות מיוחדות מהן סבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully