וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: בן 8 נעקץ בידי זבוב חול ונשאר נכה

גלעד גרוסמן

18.1.2012 / 17:05

הוריו של ילד בן 8 תובעים את עיריית טבריה והמשרד להגנת הסביבה לאחר לשטענתם, לא טיפלו במכת זבובי חול בעיר. בנם בן השמונה נעקץ ונאלץ לעבור 15 טיפולים בהרדמה מלאה

לבית משפט השלום בראשון לציון הוגשה לאחרונה תביעה על ידי ילד בן שמונה והוריו, לאחר שלטענתו נעקץ על ידי זבוב חול ליד ביתו, וכתוצאה מכך נאלץ עבר 15 הליכים רפואיים בהרדמה מלאה, בסופם נותר נכה עם עיוות וצלקות בפניו.

על פי התביעה, שהוגשה נגד עיריית טבריה והמשרד להגנת הסביבה באמצעות עו"ד בועז אלקלעי, כאשר הילד היה בן ארבע עברה משפחתו להתגורר בשכונה חדשה בטבריה. למרות שדיירי השכונה קיבלו "טופס 4" ועברו להתגורר בבתים, העירייה לא הסדירה את נושא התשתיות בשכונה, עובדה שגרמה להעדר ניקוז, מים עומדים ואי פינוי פסולת ואשפה. כמו כן, עקב הזזת סלעים ועבודות פיתוח בשכונה, נוצרו במקום מכשולי סלע, שהפכו למושבות של שפני סלע. לטענת התובעים, ועד השכונה התלונן והתריע בפני העירייה על הבעיות, אולם הנושא לא טופל.

ההידבקות במחלה הפכה ל-"מכה עירונית"

בסוף 2007, נטען בתביעה, נעקץ הילד בפניו ליד ביתו, והחל להתפתח פצע בפניו. רופאים שבדקו אותו בבית חולים העמק בעפולה קבעו כי הוא סובל מלישמניאזיס של העור, מחלה הנגרמת על ידי טפילים המועברים בעקיצה של זבוב החול. בעקבות זאת הוא עבר טיפול רפואי אינטנסיבי, שכלל 15 הזרקות לפניו תחת הרדמה כללית. לבסוף נקבעה לו נכות בגובה 10%.

לטענת התובעים, התברר להם מאוחר יותר כי שיעור ההידבקויות במחלה הפכה ל"מכה עירונית" בטבריה, כאשר ילדים ומבוגרים רבים נעקצו על ידי זבוב החול והחלו לפתח את המחלה. עוד נטען, כי כבר בשנת 2000 קבע המשרד להגנת הסביבה קריטריונים למלחמה בבעיה, אך ההמלצות לא בוצעו. בנוסף לתביעת המשפחה המדוברת, הוגשו כעשר תביעות נוספות לעירייה באותו נושא.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי "התביעה אינה מוכרת למשרדו לכשתגיע המשרד יגיש את תגובתו לבית המשפט כמקובל. יש לציין, כי המשרד מפקח, מנחה ומתרה, בפני כל הרשויות מפני חשש להתפרצות מחלת הלישמאניה. בנוסף, לשם היערכות לטיפול בלישמאיניה הוקמה ועדת היגוי ארצית שהוקמה לשם היערכות לטיפול בלישמאניה, שבמסגרתה נדונו דרכי פעולה וגובשו המלצות ללכידת חיות המאגר". עוד נמסר כי המשרד אישר "לרשויות שונות ובכלל זה עיריית טבריה סיוע תקציבי לניהול פרויקטים להפחתת מפגעי מזיקים (זבוב החול) לרבות פעולות להריסת בתי גידול של מאגר המחלה, ניטור והדברה של זבוב החול, ופעולות הסברה לתושבים". כמו כן, נאמר כי "יובהר כי לרשויות המקומיות אחריות על פי הוראות פקודת העיריות למניעת מפגעים סביבתיים בתחומן. הרשויות המקומיות ממלאות תפקיד מרכזי בשמירה על איכות הסביבה ועל בריאות הציבור בשטחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully