וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני החליטה: הפריימריז במפלגת קדימה יוקדמו

פנחס וולף

18.1.2012 / 9:55

לבני תודיע כי הבחירות הפנימיות לקביעת המועמד המפלגה לראשות הממשלה יתקיימו לקראת סוף חודש מרץ. מופז: "לבני סיימה את תפקידה כיו"ר קדימה, החל המסע להחלפת נתניהו"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

יו"ר מפלגת קדימה ציפי לבני צפויה להודיע היום (רביעי) על הקדמת הפריימריז לראשות המפלגה. בהמשך היום תכנס לבני מסיבת עיתונאים, בה תודיע באופן רשמי על החלטתה להקדים את הבחירות הפנימיות לקביעת מועמד המפלגה לראשות הממשלה.

ח"כ שאול מופז שהודיע כל כוונתו להתמודד על ראשות המפלגה התייחס הבוקר להקדמת הפריימריז בקדימה. בנאום מול תלמידי תיכון באוניברסיטת תל אביב אמר מופז כי "ציפי לבני סיימה את תפקידה כיו"ר קדימה. היום החל המסע להחלפת נתניהו, ראשיתו בהחזרת קדימה למקום הנכון בפוליטיקה הישראלית ומיד אחר כך החזרת ישראל למסלול הנכון, חיזוקה המוסרי, החברתי והציוני".

מופז הוסיף כי "לקדימה נגרמו נזקים כבדים בהתנהלות חלשה ומגומגמת. אני אחזיר את קדימה למקומה כאלטרנטיבה ראשית לברית הפייגלינים. אני קורא לכל הבוחרים להצטרף אלי למסע יחד נוביל את קדימה למקומה הטבעי בהנהגת המדינה למען עתידה של מדינת ישראל". מופז אמר את הדברים במהלך כנס של המרכז הישראלי להעצמת האזרח הפועל לשינוי שיטת הממשל בישראל.

מקורבי לבני אמרו הבוקר כי "מדובר ב'פריימריז בזק', כך שהם ייערכו ככל הנראה במועד שייקבע בין סוף מושב החורף של הכנסת לחג פסח". טווח התאריכים לקיום הבחירות המקדימות בקדימה ינוע בין 25 במרץ לארבעה באפריל.

באחרונה גברו הלחצים על לבני להקדים את הפריימריז בקדימה, שהיו צפויים להיערך שלושה חודשים לפני הבחירות הכלליות לכנסת. בין היתר, בשל מצבה הרעוע של קדימה בסקרים. בכל הסקרים האחרונים נראה כי קדימה מתרסקת ולכל היותר היא זוכה לתמיכה של 12 מנדטים בלבד.

גם ההודעה הדרמטית של העיתונאי יאיר לפיד בדבר כוונתו להיכנס לחיים הציבוריים ואשר סחררה את המערכת הפוליטית, השפיעה ככל הנראה על ההחלטה להקדים את הפריימריז בקדימה. אחרי הודעת לפיד כתבה לבני בעמוד הפייסבוק שלה כי "הפוליטיקה היא הדרך לשנות וטוב יהיה אם כמה שיותר אנשים שרוצים לשנות לטובה את המדינה ייכנסו אליה. צריך לברך כל אדם שבוחר בדרך הזו".

"החלטה מתוך ראיית טובה לקדימה"

ח"כ מאיר שטרית אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי בכוונתו לבחון התמודדות לראשות המפלגה, והוא יחליט על כך בימים הקרובים. "אני מברך על ההודעה", אמר שטרית. "הסחבת היתה מיותרת. מהיום הראשון, לפני ארבעה חודשים, כשפניתי אליה בשמי ובשם מופז ודיכטר, ביקשנו שהפריימריז יתקיימו בסוף מרץ. אני לא מבין למה היה צריך סחבת, זה רק גרם לנזקים. אני לא מצליח להבין את השיקולים. הבחירות צריכות להיעשות על ידי גוף חיצוני למנגנון שצבוע בצבע ברור".

לפני מספר שבועות לבני הובילה החלטה, בניגוד לעמדות חברי הכנסת שאול מופז ואבי דיכטר, בסיעת קדימה ולפיה נושא הקדמת הפריימריז לא יועלה לדיון בסיעת קדימה עד תום מושב החורף של הכנסת. מאז שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על הקדמת הפריימריז לראשות הליכוד שייערכו בסוף ינואר גברו הלחצים בקדימה להקדים את הפריימריז. בחודש האחרון, יו"ר קדימה קיימה סבב פגישות עם חברי סיעת קדימה בנוגע לבחיינת המועד המתאים ביותר לקיום הבחירות המקדימות.

בין היתר, היא נפגשה לפני כחודש עם מופז. השניים החליפו האשמות ביניהם, כאשר מופז אמר ללבני "קדימה חייבת להיערך לבחירות. כל החלטה אחרת נובעת משיקולים זרים שאינם טובים לקדימה ומנוגדים לאחריות הלאומית שלנו כלפי הבוחרים".

לבני השיבה לו באותה פגישה: "החלטתי תתקבל בראש ובראשונה מתוך ראיית טובת קדימה והאתגרים שבפנינו. בכל מצב קדימה תהיה ערוכה לבחירות כלליות מוקדמות כולל פריימריז וכפי שאמרתי בעבר בכוונתי להקדים את המועד הקבוע בתקנון לפריימריז. הפריימריז זה לא עניין אישי, זה עניין של כל קדימה, ולכן אדבר עם כל הח"כים האחרים שלנו לפני שאציג החלטתי ואודיע על המועד רק לאחר שאשלים את כל הפגישות ובהתאם למצב הפוליטי והכללי במדינה".

עדכון ראשון: 7:22

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully