וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח בראשל"צ: "כל אדם בשכונה קרבן פוטנציאלי"

17.1.2012 / 14:00

לאחר הטרגדיה הנחשדת כרצח והתאבדות של בני זוג, התריעו גורמי הרווחה בעיר כי מדובר בבעיה נפוצה בקרב עולים מאתיופיה. "הם לא פונים לעזרה וזה מתפוצץ", אמרו במרכז הקליטה

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

לאחר שנמצאו הבוקר (שלישי) בני הזוג ישי ואווקה אמארה, עולים מאתיופיה, ללא רוח חיים בדירתם ועלה החשד כי מדובר ברצח והתאבדות, ניסו גורמי רווחה להסביר את התופעה. "אחת הבעיות הגדולות בקהילה האתיופית היא התפיסה שלא פותרים בעיות בחוץ, אלא בתוך במשפחה. אנחנו מנסים לטפל בעזרת עובדים סוציאליים דוברי השפה, אבל במלחמה כמו במלחמה הגברים בקהילה לא מדברים, לא מוציאים החוצה, וזה מתפוצץ", אמרה הבוקר זיוה דסה, מנהלת מוקד הקליטה בראשון לציון. דסה הכירה את בני הזוג ואמרה כי מדובר במשפחה טובה, "לא ידענו על בעיות אלימות מיוחדות ביניהם".

"אי אפשר לומר שהאלימות מאפיינת את הקהילה האתיופית. אלימות מאפיינת לאחרונה את כל המדינה, אבל הבעיה בקהילה האתיופית היא שהם לא פונים לעזרה", ציינה דסה והוסיפה כי "לצערי אני אומרת את זה – כל אחד ואחת בשכונת רמת אליהו הוא קרבן פוטנציאלי".

חשד לרצח והתאבדות בראשון לציון,שתי גופות נמצאו בדירה ברחוב אנילביץ ינואר 2012. נמרוד סונדרס
"אחת הבעיות הגדולות בקהילה האתיופית היא התפיסה שלא פותרים בעיות בחוץ, אלא בתוך במשפחה". זירת האירוע, הבוקר/נמרוד סונדרס

נתן גטהון, מגשר בקהילת יוצאי אתיופיה בראשון לציון, אמר כי "מקרים כאלה קורים בעיקר בקרב עולים חדשים, יחסית צעירים, שהגיעו לישראל והקימו פה בית". המגשר הסביר כי גטהון ציין כי "התרענו כבר בוועדת הקליטה של הכנסת שצריך להקים הוסטלים לגברים כדי שניתן יהיה להוציא אותם מהבית. בצורה כזו נוכל להציל משפחה שלמה. אמנם שקורה מקרה חמור כזה המשטרה פועלת מיד, אבל במקרים רבים בני הקהילה לא פונים למשטרה".

חשד: האבא נעל את ילדיו בחדר

הבוקר סמוך לשעה 8:40 נמצאו בני הזוג כשהם ללא רוח חיים בדירתם ברחוב מרדכי אנילביץ' בעיר. האישה נמצאה כשעל גופה סימני דקירה רבים והגבר נמצא תלוי. בני הזוג עלו לארץ לפני חמש שנים מאתיופיה ועבדו בסופר מרקט באזור. הזוג הותיר אחריו שלושה ילדים קטנים, בני חמש, שמונה ועשר, ושניים מהם בבית בזמן האירוע.

שני הילדים היו נעולים באחד מהחדרים בדירה בזמן האירוע, וכפי הנראה האבא הוא זה שנעל אותם שם ולכן לא היה ביכולתם להזעיק עזרה. הילדים, ששמעו צעקות מהסלון, צעקו דרך החלון עד אשר השכנים שמעו אותם והזעיקו את דודם. הדוד הגיע לדירה והזעיק את המשטרה. חוקרי נוער תשאלו את הילדים והם הועברו לבית סבם וסבתם המתגוררים בסמוך.

גורמי רווחה בעיריית ראשון לציון אמרו כי בני המשפחה אמנם היו מוכרים במחלקה, אך לא על בשל עבירות אלימות. לדבריהם, מדובר במשפחה שעלתה לישראל מאתיופיה בשנת 2006, ושהייתה בטיפול רווחתי זמן קצר.

עשרות שכנים וחברים התגודדו המומים מסביב לבית. בנצ'י, קרובת משפחה של בני הזוג, סיפרה לוואלה! חדשות כי מעולם לא האמינה שתשמע בשורה קשה שכזו. "אני לא מאמינה שזה קרה", אמרה בדמעות, "לא ידעתי שהיו להם בעיות בבית ומעולם לא שמענו על דברים כאלה. הם עלו לארץ לפני חמש שנים בלבד". בנצ'י סיפרה כי הייתה בעבודה כששמעה על הבשורה הקשה. "התקשרו אליי, ואמרו לי שהיא מתה. זה לא יכול להיות, היא הייתה אישה טובה עם הרבה חברים ותמיד עזרה לכולם".

חשד לרצח והתאבדות: בני זוג נמצאו מתים בדירה בראשל"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully