וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על מח"ש: "סתירות בעדות, מחדל בחקירה"

15.1.2012 / 21:41

ישי בן-עוזרי, שהואשם בפרשת ההתעללות בה הורשעה שוטרת משמר הגבול שני סביליה, זוכה מתקיפת הקטין הפלסטיני במרץ 2010. השופט ביקר חקירת מח"ש: "בלתי עקבית, פגעה בנאשם"

בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה בשבוע שעבר את ישי בן-עוזרי, שוטר משמר הגבול שהואשם בכך שהתעלל בקטין פלסטיני ואיים על חייו, ביחד עם שני סביליה - אף היא שוטרת מג"ב, עליה כבר נגזרו שלושה חודשי מאסר בפועל. השופט אמנון כהן מתח בהחלטתו ביקורת על התנהלות המחלקה לחקירות שוטרים וכתב כי "מדובר במחדלי חקירה משמעותיים, אשר פגעו בהגנת הנאשם".

בהחלטתו ביטא השופט כהן ביקורת רבה כלפי המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש). הוא כינה את עדותו של החוקר - שגבה את עדותם של מי שנכחו במקום האירוע - "בלתי עקבית, לא מדויקת ורצופת סתירות". השופט ציין בהחלטתו כי בחקירתו הנגדית, ולאחר שעורך דינו של בן-עוזרי עימת אותו עם הודאתם של הנאשמים סביליה וציון (שוטר נוסף שהואשם – מ.ש.), שינה את גרסתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הורתה לנער לכרוע על ברכיו כשידיו אזוקות וראשו מכוסה, הצמידה את אקדחה לצווארו, והחלה לספור לאחור". המורשעת בפרשה, שני סביליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד הוחלט כי אין מחלוקת לגבי הרקע לאירוע, וכי המחלוקת היא סביב שאלת הזיהוי, דהיינו האם הנאשם הוא שאחז בחולצתו של הנער הפלסטיני, הוביל אותו אל מאחורי אוטובוס שחנה מסביב למחסום, הכה אותו באגרוף בלסתו, בעט בברכו ולאחר מכן העביר אותו להמשך טיפולם של סביליה והשוטר הנוסף, ציון.

לגבי עדותו של הנער הפלסטיני, קבע השופט כי "אין ספק באשר למהימנותו, אך יש לציין כי על רצף אירועי אותו היום, חווה המתלונן אירוע אלים נוסף וחמור ביותר מצד סביליה, וניכר כי היה מעט מבולבל". לפיכך, קבע כי התיאור שנתן הנער לגבי מי שהכה אותו "עלול להיות בעייתי".

"חומר הראיות מעלה כי קיים חשד כנגד הנאשם, אולם אין די בחשד זה כדי להרשיעו בפלילים ואין בתשתית הראייתית שהונחה בפניי כדי לבסס את הרשעתו מעבר לכל ספק סביר. קיימת אפשרות סבירה וממשית, כי המתלונן הוכה על ידי שוטר אחר שנכח במקום", הוסיף השופט ולכן על סמך זאת זיכה את בן-עוזרי מחמת הספק.

"חקירה שנוהלה בצורה שערורייתית"

במרץ 2010 עצרו חיילים נער פלסטיני בן 17 במחסום רוקפלר בירושלים, כשברשותו שלושה נפצים. הוא הועבר לידיהם של שני השוטרים שהסיעו אותו לתחנת משטרה סמוכה. בשלב הזה הוביל אחד השוטרים את הנער אל מאחורי אוטובוס שחנה במקום וסביליה הורתה לנער לכרוע על ברכיו כשידיו אזוקות וראשו מכוסה, הצמידה את אקדחה - שהיה ריק ממחסנית - לצווארו, והחלה לספור לאחור, בעוד שהנער צועק: "לא, לא".

כשסיימה לספור, לחצה על ההדק ואמרה: "מוות לערבים" ו-"כל הערבים זונות". לאחר מכן, הכניסו שני השוטרים את הנער לחדר ריק, כשראשו מכוסה במעיל, ושם הורידו אותו על ברכיו. בשלב זה, ביקש אחד השוטרים מסביליה שתפסיק את מעשיה, אולם היא לא נענתה לו. בנוסף, היא היכתה את הנער בראשו ובכתפיו.

סנגורו של בן-עוזרי, עו"ד איציק כהן, אמר כי הוא "שמח שבית המשפט שם קץ לעינוי" של מרשו, והוסיף כי "מדובר בחקירה שנוהלה בצורה שערורייתית, על ידי חוקר מתחיל, כפי שקבע בית המשפט, ומבלי שאיש במחלקה לא שם לבו לעוול הנורא שנגרם לשוטר כתוצאה מההליך המיותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"לא הפעם הראשונה בה חוקרי מח"ש כושלים"

ממשרד המשפטים, בשם מח"ש, נמסר בתגובה כי "הנאשמת המרכזית הורשעה בעבירות שיוחסו לה והיא נידונה לעונש מאסר בפועל. הנאשם הנוסף זוכה מחמת הספק, תוך שבית המשפט קובע כי חומר הראיות מעלה חשד נגד הנאשם שזוכה".

עוד נמסר בתגובה כי "בית המשפט קבע כי הוא מאמין למתלונן שהעיד נגד השוטרים, אך יחד עם זאת הוא ציין כי ישנה אפשרות שהמתלונן התבלבל ביחס לזיהוי של השוטר לאור האלימות שחווה". "מח"ש לומדת בימים אלה את מכלול פסק הדין ובוחנת את המסקנה המזכה והערות בית המשפט ביחס לחקירה ולחוקר", נמסר.

מיקי הראל, מקים עמותת בית למשפחות השוטרים, אמר בתגובה כי "אין זו הפעם הראשונה שבה חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים, מי שאמורים להביא לחקר האמת, כושלים בה. מחדלי החקירה והימנעות מהבאת הראיות מדברים בעד עצמם בהכרעת הדין האמיצה". הראל הוסיף כי "עצוב שחוקרי מח"ש מסמנים את השוטר והרשעתו בטרם בירור האמת, אנו נגן במלוא הכוח המשפטי עבור מי שבחרו להגן על אזרחי המדינה, קרי שוטרי ולוחמי משטרת ישראל".

לפניות לכתב: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully