וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנהגות חתולים: הריון וחתולים - מה צריך לעשות?

ריבי מאיר וריני חביב- עמירן

18.1.2012 / 8:40

וגם: חתול בן 13 שמן כמו פיל - לעשות לו דיאטה? החתול עבר ככה פתאום לבניין אחר - אני אמורה להיעלב? החתול מאבד לפעמים שיווי משקל - איך לטפל בו?

חתול לבן. Magdalena Bujak, ShutterStock
לישון יחד עם החתול כשמנסים להיכנס להריון - בעייתי?/ShutterStock, Magdalena Bujak

אני ובעלי מנסים להיכנס להריון. האם יש בעיה עם זה שהחתול שלי ישן איתי במיטה קרוב לפנים? לפעמים אני גם מנשקת אותו בפה, שותה מים מהכוס, אחרי שהוא שתה ממנה. זה מסוכן?

תשובה: אין כל בעיה. נהפוך הוא, הקרבה מעניקה הרבה רוגע בחיים, במיוחד בתקופות לחוצות. הקשר עם החתול שלך מקסים, למרות שרבים (אפילו רופאים, שלא ממש מבינים בחתולים, ויש לא מעט לצערנו) יאמרו לך מיני דברים נגדו.

באופן כללי מומלץ לדאוג שהחתולים יהיו מטופלים כראוי, כלומר ללא פרעושים ותולעים וארגז חול נקי לחלוטין (לנקות פעמיים ביום). ענייני הטפיל טוקסופלסמוזיס, הגורם לפחדים ולבורות בענייני נשים, הריון וחתולים לא רלוונטיים כלל, גם אם החתול שלך נחשף לו בעבר, אם בכלל הוא נושא אותו (במידה שהוא יוצא החוצה, ואוכל זבל ושאריות בשר רקוב, עכברים וכד').

למה הוא לא רלוונטי? כי הטפיל מתפתח בצרכים רק לאחר 24 שעות מזמן עשייתם. אם מוציאים את הצרכים מחול מתגבש פעמיים בכל יום, אין כל אפשרות לטפיל להתפתח. ניקוי ארגז החול על ידי אדם שאינו את, רחיצת ידיים לפני האוכל וזהירות באכילת בשר לא מבושל היטב או ממקור לא ידוע (זו הדרך בה נדבקים מהטפיל) תפטור אותך מכל לחץ בנושא.

בכל מקרה, הכל בטוח לחלוטין מבחינתך ומבחינת העובר בכל הנוגע לקשר עם החתול. המשיכי ואהבי את חתולך ללא כל חרדות. בהצלחה בהריון.

עוד בנושא: תינוק בא לעולם - ומה עם החתול?

החתול שלי בן 13, ושמן מאוד. כל גופו קפלים. כשהוא עומד, הבטן מגיעה עד הרצפה. האם זה מסוכן בריאותית או שאפשר לתת לו ליהנות מאוכל?

חתול שמן בצבעים שחור לבן. Joy Brown, ShutterStock
שומן לא בריא לאף אחד - גם לא לחתולים/ShutterStock, Joy Brown

תשובה: גיל 13 הוא עדיין צעיר למדי - כמו 45 בחיי בני אדם. כל החיים לפניו, ושומן מיותר לא בריא לו. יחד עם זאת אין כל בעיה להמשיך לתת לו את האוכל שהוא אוהב ובאותה כמות וזמינות, אבל בדרך מאתגרת ומעניינת קצת יותר.

דאג להאכילו במזון ברמת סופר-פרימיום, במקביל סדר לו כמה מקומות מחבוא לחלק מהמזון, כדי שהוא "יצוד" את "טרפו". הוא מאוד ייהנה מכך. קח למשל קופסת נעליים נקייה וסגור אותה בנייר דבק. עשה כמה חורים גדולים בצדה, כך שיוכל להכניס ידיו פנימה ולצוד את האוכל. שים חלק מהאוכל הרגיל בחוץ וחלק בפנים, והוסף פנימה כמה חטיפים טעימים או חתיכת עוף מבושלת ללא עצמות כדי להעשיר את הארוחה והריח. כשהחתול יבין מה לעשות וכיצד לצוד את האוכל מתוך הקופסה, כסה את הקופסה בשמיכה קטנה, כך שיתאמץ כדי להגיע לאוכל.

עשה הכל בסבלנות ובאהבה, והכי חשוב - המשך לשים לו אוכל גם בקערה הקבועה שלו. בהמשך אתגר אותו עוד ועוד. שים למשל את הקופסה עם האוכל על מדף גבוה, שהוא יצטרך לטפס אליו, ואחר כך למדף גבוה יותר, ובכל פעם תן לו להצליח.

בנוסף שחק עם החתול באמצעות חכות כמו "Da Bird", "העכבר", "הנחש", ותראה אותו מתחיל לרוץ. בכל יום הפעל אותו, כל פעם קצת, ואל תתייאש. כך ייהפך השומן לשרירים, והחתול ירגיש נהדר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

חתול שאני מטפלת בו בחצר איבד ביומיים האחרונים את שיווי המשקל, ונפל לצדדים. למרות זאת יש לו תיאבון, והוא אוכל ושותה. מה יכולה להיות הסיבה?

חתול רחוב. ShutterStock
איך לטפל בחתול המאבד את שיווי המשקל?/ShutterStock

תשובה: מה שאת מתארת נראה כמו בעיה באוזן או באזור האחראי על שיווי המשקל במוח – vestibular syndrome. כדאי מאוד לקחת אותו לווטרינר, אם את יכולה להכניס את החתול לכלוב נשיאה. אם החתול לא חברותי, ויילחץ מהכלוב, והוא אוכל ומתפקד כרגיל, ורק לפעמים נופל, זה כנראה יעבור לאט לאט ללא צורך בווטרינר. עם זאת שימי לב שאין הידרדרות במצבו, וכמובן דאגי לכך שהוא לא יגיע לכביש במצב זה.

אוכל טעים כמה פעמים ביום ישמור אותו קרוב אלייך ולמקום הקבוע שלו. זאת כדי שתשימי עליו עין כמה ימים עד שיתאושש. ושוב, עם כל סימן להרעה, מומלץ לקחת אותו לווטרינר.

במשך שנה האכלתי חתול רחוב בסביבת הבניין בו אני גרה. יום אחד נעלם החתול. ראיתי אותו בבניינים סמוכים. קראתי לו, והוא בא, אך שוב חזר לבניין שממול. האם עוד יחזור? האם עבר למקום אחר או שפשוט שכח לאן לחזור?

חתול רחוב. ShutterStock
החתול עבר לבניין אחר. למה הוא עשה לי את זה?/ShutterStock

תשובה: יכול להיות שהחתול לא היה מסורס? בדרך כלל בגיל שנה וחצי, כשהחתול מתחיל להתייחם, הוא מתחיל להרחיב את הטריטוריה, לעתים גם הולך לאיבוד, ולא מוצא את הדרך חזרה למקום היוולדו. ייתכן והמקום בו הוא נמצא עכשיו נוח לו מסיבה כלשהי, יותר מאשר באזור שלך. לא תמיד האוכל הוא המרכיב העיקרי בקשר של חתולים למקום מסוים.

לעתים יעדיף חתול לעבור למקום אחר בגלל לחצים סביבתיים או אחרים, ולפעמים זה עלול לגרום לו ממש לרעוב. שימי לב לבריאותו הכללית ולמשקלו. אם הכל טוב, כנראה הוא בסדר במקום החדש, ואנא כבדי בחירתו לחיות שם. יחד עם זאת, אם את יכולה להגיע לבקר אותו ולהעניק לו אוכל טעים וליטופים, הוא ודאי ישמח.

אל תכריחי אותו לחזור, אלא אם את רואה שהוא במצב לא טוב. אם יש לו בעיה פיזית כלשהי, נסי לקחת אותו לווטרינר. אם הוא לא מסורס, דאגי לסרסו מיידית, גם במקום "החדש", ולהחזירו לשם אחרי הניתוח עם הרבה אוכל וביקורים יומיומיים. כשתראי שהכל טוב ואכן יש לו מקור אוכל גם שם, הורידי במינון הביקורים. הוא עדיין מתגעגע אלייך, זה בטוח.

צילומים: ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully