וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילוף כלבים: הכלבה שלי אוכלת רהיטים, חולצות וגרביים

יניב אוסם

16.1.2012 / 7:30

וגם: כלב בן שנתיים וחצי שברגע שנכנס הביתה, עושה את צרכיו, הטרייר המבוגר נאלץ להישאר שעות ארוכות בבית לבד, והכנענית לא מפסיקה ליילל ולחפור בורות בגינה

כלב משתין. ShutterStock
איך אפשר לחנך כלב לעשות את צרכיו בחוץ, ולא בבית?/ShutterStock

שלום, רציתי לדעת איך לאלף כלב בן שנתיים וחצי שברגע שנכנס הביתה, עושה את צרכיו. כמה שאומרים לו שאסור הוא לא מבין.

תשובה: כלב, בעיקרון, לא רוצה לעשות צרכים בשטח מחייתו, זו נטייתו הטבעית. אם תקצו לו מקום קטן בבית, שהוא רק שלו, (תא הטסה או כלוב מתאים), הוא יתאפק כל עוד הוא בפנים, וימתין עד מועד היציאה. עלייך להוציאו כל מספר שעות, ובעיקר לאחר שינה ואוכל.

בזמן הטיול עם הכלב עלייך להשתמש ברצועה ארוכה, כדי שיוכל להתרחק ממך לעשיית צרכיו. יש כלבים המפתחים פחדים מהבעלים, לאחר שחוו גערה או נזיפה כשעשו צרכים במקום אסור (בבית, למשל) ועל כן חוששים לעשות את צרכיהם, כשהם "קרובים מדי" (לתחושתם) אל בעליהם. למידע נוסף ניתן להיכנס לאתרנו, שם אפשר למצוא הנחיות ברורות בכל הקשור לחינוך ולניקיון בעזרת "תא הטסה".

הכלבה שלי בת תשעה חודשים. היא אוכלת לי רהיטים מעץ, מצעים, חולצות שנותרו ללא השגחה, גרביים וכו'. אני כבר מיואשת כיוון שאני לא מצליחה לשלוט בזה. מה עושים?

כלב מלטז מעורב לבן יושב על שטיח ליד ספה בסלון ביתי. ShutterStock
חכו חכו, כשתצאו מהבית, אני אוכל פה את הכל/ShutterStock

תשובה: כלבים אינם מבחינים בעצמם בין מה שאסור לבין מה שמותר להם לעשות, וכך התנהגות "כלבית" טבעית בשטח פתוח הופכת למטרד גדול כשמתרחשת בבית. אין דרך טובה למנוע מהם להזיק כשאיננו נמצאים במחיצתם, אלא על ידי החזקתם במקום מתוחם, אם על ידי רצועה באורך מתאים או במקום סגור ממש (תא, כלוב וכד').

אך כשנמצאים ליד הכלב, יש הכרח להגיב מיידית בגערה או בענישה על כל פעולה של הכלב שגורמת לנזק. מומלץ גם ליצור מצבים בהם נדמה לכלב כי יצאת מהבית, והוא נותר לבדו ויכול לעשות "מה שמתחשק לו", אך למעשה את צופה בו דרך החלון או אפילו באמצעות מצלמה, כך, כשמיד כשהוא מתחיל לבצע נזק, את נכנסת ו"מתקנת" אותו מיידית במשיכה או בגערה.

חשוב לזכור כי כל עונש על מעשה רע או מזיק אפקטיבי אם מגיע מיידית בעת המעשה. עונשים בדיעבד, הבאים בדרך כלל מתוך רוגז על מה שנגלה לעין - אין בהם כל תועלת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

יש לי טרייר מעורב בן 12. לפני כשנה עברנו דירה, ובנוסף לעבודה ולימודים, הכלב נאלץ להישאר שעות ארוכות בבית לבד. הבעיה היא שזה חצי שנה הוא עושה את צרכיו בפינת הסלון, למרות שיורדים איתו למטה. האם אפשר לאלפו בגילו לעשות צרכיו במרפסת קטנה סגורה?

גור כלב טרייר. ShutterStock
האם אפשר לאלף טרייר בן 12 לעשות צרכיו במרפסת?/ShutterStock

תשובה: כלב מבוגר יכול ללמוד דברים חדשים, אך יש צורך לחזור עליהם ולהימנע משינויים מבלבלים. כמו כן חשוב לעודד ולחזק את הכלב כאשר הוא פועל נכון. עליכם למנוע מהכלב להיכנס לסלון, ולא לאפשר לו להישאר שם לבדו כאשר אינכם בבית. פירושו של דבר שעליכם לקבוע עבורו מקום אחר, בו יוכל להישאר כשאתם יוצאים.

ככלל, ככל שתוציאו את הכלב מספר רב יותר של פעמים במשך היום - קודם כל בבוקר ותמיד גם בערב "לפני השינה" - יקטן הסיכוי שהכלב יעשה צרכיו בבית.

עליכם גם לטפל באותה פינה שהכלב "בחר לו" כמקום לעשיית צרכיו. יש לנקות היטב את המקום ולרסס אותו מספר פעמים, כך שיימחה הריח המושך אותו לחזור אליו ולעשות בה את צרכיו, בצדק.

אימצתי כנענית מעורבת לפני 8 חודשים. כשאני עוזב את הבית, היא מייללת ללא הפסקה ומפריעה. אני גם מכניס אותה הביתה בלילות, ובבוקר מגלה ששטיח הכניסה לבית קרוע, הנעל קרועה, והיא גם חופרת בגינה, אני מעניש אותה, אך לשווא. אני סטודנט, ולא יכול להרשות לעצמי מאלף.

כלב כנעני. ShutterStock
הכנענית שלי מייללת ללא הפסקה וחופרת בורות בגינה/ShutterStock

תשובה: אכן, כלבתך זקוקה לגבולות ברורים. גם אילוף ללא מאלף יקדם את התנהגותה של הכלבה ויאפשר לה קשר יציב וטוב. עם זאת, יתכן כי עלויות הנזקים שמחוללת הכלבה גבוהות יותר מן המחיר שנדרש כדי להסתייע במאלף מומחה ו"יקר" לכאורה.

להלן כמה הנחיות שתכליתן לשפר את התנהגותה: עליך לקשור את כלבתך בלילה לידך. חשוב מאוד להוציא את הכלבה לפעילות רבה מחוץ לבית, כשאתה הוא המנחה והמכוון.
כאשר אתה יוצא מן הבית, עליך לקשור או גם לסגור אותה במקום שבו לא תזיק, עד לשובך. מהלכים אלה, אני מניח, יקלו עליך במידה רבה, אך אני, בכל זאת, ממליץ להזמין מאלף מקצועי ולו גם למפגש אחד, כדי שזה ייתן לך כלים נוספים לפתרון הבעיה.

צילומים: ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully