וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבה למסיבה? חצי שנה למחאה: "מזל טוב למהפכה"

ענת שלו

14.1.2012 / 20:01

ראשי המאבק החברתי של קיץ 2011 מקיימים אירוע לציון חצי שנה למאבק. בדף הפייסבוק של סתיו שפיר נכתב: "נעמוד יחד גם מול אלף הגזירות והמכות והאגרופים שיינחתו עלינו"

למרות מזג האוויר החורפי, כמה מאות פעילי מחאת האוהלים מצינים הערב (שבת) חצי שנה מאז החלו אירועי קיץ המחאה ההיסטורי במדינה, לפני חצי שנה. בשעה זו צועדים הפעילים משדרות רוטשילד, המקום בו נולדה המחאה, לכיוון התחנה המרכזית. המפגינים שרים "נגד ממשלה של מושחתים" וקוראים "העם רוצה צדק חברתי" ו-"רוצים צדק, לא רוצים צדקה". את ההפגנה מלווים כוחות משטרה.

רק לפני שבוע כמה מאות בני אדם הפגינו ורבים מהם נעצרו בהפגנה בשכונת התקווה. עם ההכנות לקראת האירוע בפייסבוק, נודע על פינויה של תושבת דירת עמידר מבאר שבע ואנשים נרתמו להיחלץ לעזרתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זו הייתה חצי שנה שנדמית ליום אחד, ליממה ארוכה שהחלה ב- 14 ביולי ולא עצמנו עין". "הפגנת המיליון" בכיכר המדינה, חודש ספטמבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

סתיו שפיר, ממובילות אותה המחאה, כתבה היום בדף הפייסבוק שלה לרגל האירוע: "היום מציינים חצי שנה לתחילת המאבק. אנו לא יודעים אם אנחנו מרגישים צעירים או זקנים יותר, עירניים או עייפים יותר, שמחים יותר או כואבים (...) חצי שנה שבה נולדנו מחדש כעם מגוון, ללא גיל וזהות ומגזר אך עם כל הגילאים והזהויות והמגזרים האפשריים, עם שיעמוד יחד ונמשיך להילחם, גם מול אלף הגזרות והמכות והאגרופים שיונחתו עליו. זו הייתה חצי שנה שנדמית ליום אחד, ליממה ארוכה שהחלה ב- 14 ביולי ולא עצמנו עין. יממה שתסתיים רק שנוכל לישון בשקט, לכבות את האורות ולדעת שבבוקר נקום לאור השמש, שנתעורר אל מדינת ישראל אחרת ויפה באמת. מזל טוב, לך, מהפכה."

במהלך סוף השבוע גברו ההכנות לקראת האירוע ברשתות החברתיות ובאתר הרשמי של ארגון המחאה החברתית www.j14.org.il. אנשים נודבו והתנדבו להעביר ציוד הגברה, למזוג משקאות באירוע המסיבה וגם אורגנו טרמפים לפעילים מרחבי הארץ. פעילים רבים עשו את דרכם הנה, על אף התנאים, כדי "לחמם את המנועים" להמשך המאבק.

הערב מיועד בעיקר לחגיגות. החל מהשעה שמונה החלו להתאסף הפעילים בשדרות רוטשילד פינת מרמורק, מעוז מחאת האוהלים של הקיץ שעבר, ולאט לאט, בעודם הם עושים את דרכם דרך השדרה בה רבים מהם שכנו מספר רב של ימים, הם יעשו את דרכם לאזור התחנה המרכזית, דרך רחוב דוד צמח, שם תתקיים מסיבה עם מספר אמנים ודיג'יים, בהם להקת אסטרל פרוג'קשן.

עוד על המחאה החברתית

בדרך לקאמבק: האם העם יחזור לדרוש צדק חברתי?
"הכלכלן שהתבטא נגד 'החברה הלבנה השולטת' צודק"
סתיו שפיר שוחררה: נגיש תלונה נגד אלימות השוטרים

לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully