וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן קי מון: "מודאג מהיכולת הצבאית של חיזבאללה"

14.1.2012 / 0:29

מזכ"ל האו"ם, המבקר בימים אלה בלבנון, קרא לארגון להתפרק מנשקו: "התחמשותו בלתי מתקבלת על הדעת". באן גם גינה את ההתנקשות במדען הגרעין האירני: "כל רצח ראוי לגינוי"

מזכ"ל האו"ם באן קי מון, המסייר בלבנון, קרא אמש (שישי) במסיבת עיתונאים לפירוק ארגון חיזבאללה מנשקו. "אני מודאג מאוד מהיכולת הצבאית של חיזבאללה ומכך שאין התקדמות בפירוקו מנשק. כל התחמשות שלא על ידי הרשויות המוסמכות היא בלתי מתקבלת על הדעת", אמר באן, והוסיף כי "לכן אנחנו דנים בנושא הזה ברצינות רבה, ועודדתי מאוד את הנשיא סולימאן ליזום דיאלוג בנושא הזה".

ביקורו של מזכ"ל האו"ם במדינה הגיע לאחר שורה של תקריות בטחוניות בעת האחרונה, לרבות התקפות על חיילי יוניפי"ל המוצבים בה מאז מלחמת לבנון השנייה, וירי קטיושות לעבר ישראל לפני חודשיים. חיזבאללה, אמנם, לא נטל אחריות על אף אחד מהאירועים האלה, אך המתיחות בין האו"ם לבין הארגון מורגשת מאוד, גם על רקע האשמות האו"ם כי ארבעה פעילי חיזבאללה הם העומדים מאחורי ההתנקשות ברפיק חרירי בשת 2005. בהקשר זה, מזכ"ל האו"ם אמר כי "האו"ם מצפה שלבנון תתמוך ותשתף פעולה באופן מלא עם בית הדין המיוחד של האו"ם".

בדבריו, התייחס באן קי מון לשורה של נושאים נוספים, ובין היתר קרא שוב ושוב לשלטונות סוריה ובראשם הנשיא בשאר אסד להפסיק להשתמש באלימות כנגד המפגינים נגדו. "שלטונות סוריה חייבים להתייחס לשאיפות הלגיטימיות של העם הסורי לדמוקרטיה", אמר, וכמו כן הוא קרא למועצת הביטחון לפעול בנושא.

בתוך כך, מזכ"ל האו"ם פרסם גם תגובה רשמית על ההתנקשות במדען הגרעין האירני ביום רביעי האחרון. באן גינה את התקרית, ואמר "כל פעולת טרור או רצח של אנשים, מדענים או אזרחים, ראויה לגינוי. זה לא מקובל".

(עדכון ראשון: 22:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully