וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל חיזבאללה נעצר בתאילנד בחשד שתכנן פיגוע

13.1.2012 / 15:56

הפעיל נעצר בתיאום עם ישראל. גורם בתאילנד: "ישראל העבירה מסר על כוונת פעילים לבצע פיגוע ברחוב קוואסאן". המטה ללוחמה בטרור: "להימנע מהגעה לבנגקוק, לשמור על ערנות בה"

אזרח לבנוני נעצר בתאילנד בחשד שתכנן פעולת טרור בבירה בנגקוק. על פי הרשויות בתאילנד, החשוד הוא פעיל חיזבאללה. סגן ראש ממשלת תאילנד, צ'אלם יומבומרונג, אמר הבוקר (שישי) כי המשטרה המקומית הגבירה את אמצעי האבטחה בעיר והמצב תחת שליטה.

"חשוד לבנוני מארגון חיזבאללה נעצר והמשטרה חוקרת את הנושא", אמר סגן ראש הממשלה התאילנדי. "בעקבות חששות מצד שגרירות ישראל בנוגע להתקפה אפשרית שמתכננת קבוצת טרוריסטים לבנוניים בבנגקוק, המשטרה המקומית פועלת בתיאום עם הרשויות מטעם ישראל עוד מלפני השנה האזרחית החדשה". מוקדם יותר דווח כי גם שגרירות ארצות הברית בתאילנד הזהירה מפני אפשרות של פיגוע נגד אזרחים אמריקאים.

לאחר המעצר, פרסם המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע חמורה לבנגקוק. בהודעת המטה נמסר כי בימים האחרונים עצרו גורמי ביטחון בתאילנד חשוד בהכנות לפיגוע בעיר. "בחקירתו עלה כי החשוד הוא לבנוני המשתייך לארגון הטרור חיזבאללה", נמסר בהודעה מטעם המטה. "בעקבות זאת פרסם המטה אזהרת מסע חמורה על אפשרות לפיגוע נגד מטיילים ישראלים בעיר בטווח הזמן המיידי. בהתאם לכך, ממליץ המטה למטיילים הישראלים להימנע מביקור בעיר בזמן הקרוב, להימנע מריכוז באתרים המוכרים כמזוהים עם ישראלים בעיר, לגלות ערנות לחפצים חשודים, להימנע מקבלת חבילות מזרים בבנגקוק ולהיות קשובים להנחיות גורמי הביטחון המקומיים בבנגקוק".

חסן נסראללה. AP
פעיליו שוב תכננו לבצע פיגוע נגד מטרה ישראלית בחו"ל? מזכ"ל חיזבאללה נסראללה/AP

מקור במשרד ההגנה המקומי אמר כי ישראל יצרה קשר עם הרשויות בתאילנד ב-22 בדצמבר, ודיווחה אודות שניים או שלושה חשודים אשר ייתכן ומתכננים התקפה בתאילנד. עם זאת, קבוצת המחבלים ירדה לדרום המדינה, ובהמשך גם עזבה אותה. עוד אמר הגורם כי ישראל פנתה שוב, בראשית השבוע האחרון, ודיווחה אודות התקפה שצפויה הייתה לצאת לפועל היום או מחרתיים (ב-13 או ב-15 בינואר), במוקד משיכה פופולרי לתיירים בעיר – רחוב קוואסאן. עוד ציין המקור כי הרשויות תאילנד פועלות בשיתוף פעולה אדוק עם מערכת הביטחון בישראל, וכן עם המודיעין האמריקאי.

"הרשויות בתאילנד לא התכוונו לפרסם את המידע הזה בעת הזו, שכן הדבר עשוי להשפיע על התיירות ולהביא לפאניקה בקרב האזרחים", הוסיף הגורם, שציין עוד כי גם בשגרירות האמריקנית מודאגים בעקבות ההודעה.

מטען נמצא בבולגריה, התרעה ביוון

מתיחות גם באירופה: מוקדם יותר סגרה המשטרה הבלגית את הרחוב בו שוכנת המועצה האירופית בבירה בבריסל, וגם משרדי כמה ארגונים יהודיים במדינה, וזאת בשל חפץ חשוד שנמצא ברחוב. עם זאת, בהמשך פתחה המשטרה את הרחוב לתנועה.

מוקדם יותר השבוע דיווחה סוכנות הידיעות הבולגרית על חשש שקיים בישראל, לפיו מחבלים ינסו לבצע פיגוע נגד תיירים ישראלים באתונה שביוון, כמו גם בבולגריה. בנוסף, מפרטים חדשים אודות החשש מפני פיגוע נגד ישראלים בבירת בולגריה, סופיה, אשר הותרו לפרסום, עולה כי מנהל אגף הביטחון במשרד התחבורה, דניאל שנער, פנה בשבוע שעבר לגורמי ביטחון מקומיים באירופה, בבקשה להגביר את הבדיקות הביטחוניות סביב קבוצות תיירים ישראלים בשדות תעופה ויעדים שונים, בדגש על סופיה, בירת בולגריה. בשבת הותר לפרסום כי ההנחיה פורסמה על רקע מקרה בו נחשפו מספר חבילות חשודות באוטובוס שהיה מיועד להסיע קבוצה של תיירים ישראלים שהגיעו בטיסה לסופיה. שנער מסר עוד כי החבילות הועמסו על האוטובוס בטורקיה וזאת במסגרת בדיקה שגרתית המבוצעת לאוטובוסים המסיעים קבוצות של תיירים ישראליים.

בישראל ובנציגויותיה בעולם נשמרת דריכות לקראת החשש לפגוע במטרות ישראליות, וזאת לקראת ציון יום השנה לחיסולו של מי שנחשב ל"רמטכ"ל חיזבאללה", עימאד מורנייה, ב-12 בפברואר, וכן ברקע ניסיונותיה של אירן ליצור "מאזן אימה" מול מדינות המערב בשל הלחצים הבינלאומיים המופעלים נגדה נוכח התקדמותה בפרויקט הגרעין שלה.

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

עוד בנושא
ניסיונות פיגוע נגד מטרות ישראליות: התרעה באתונה, מטען נמצא בבולגריה
בולגריה: חשש כבד מפיגוע נגד ישראלים בבירה סופיה

(עדכון ראשון: 13:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully