וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם כדי למות צריך לשלם?

יוסי אלפי

13.1.2012 / 7:00

כדי לקבל את מה שמגיע לנו, לא צריך לשלם למאכערים שישיגו לנו את הזכויות הבסיסיות שלנו. יוסי אלפי מקווה שיום אחד, נוכל כולנו למות בלי לדאוג אם זכרנו לשלם את האגרה

פעם לא היו פרסומות ברדיו ובטלוויזיה, כי לא היה רדיו ולא הייתה טלוויזיה. באותם ימים לא ידעתי מה מגיע לי ומה לא. אם פעם לא ידעתי איפה אני חי ומה מגיע לי מהמדינה וממוסדותיה, הרי שהיום זה ברור לי מאוד. היום אני מושכל יותר מאתמול, כי היום, הפרסומות מלמדות אותי את מה שפעם היו מלמדים אותי המאכערים: "אתה לא יכול להוציא רישיון? תן לי לטפל לך בזה!". ותמורת סכום מסוים - כמו באגדות, האומרות "איפתח יא סום-סום", מתוך עלי באבא וארבעים השודדים, כמו במטה של קסם - הפקיד היה מנפיק לך רישיון, למרות שעד לפני רגע, לא היית יכול אפילו לגעת לו במזוזת הדלת.

היו אומרים לך: "אתה לא יכול להגיע למנהל? דבר עם שרגא הג'ינג'י, הוא יסדר לך... אתה רוצה לקבל משהו? תן קצת ליוחנן, הוא יטפל לך...". ומאז ימי המאכערים, המדינה השתכללה, ואתה צריך ללמוד, על פי הפרסומות, עם מי לדבר. "חלית, נפצעת, פנה ל'זכותך'.. מגיע לך? אתה לא יכול לקבל? פנה לגברת איקס, וקבל מיד את עזרתה".

"הנה דודו...", אומרים לי בפרסומת עם קריינות מקצועית וברת-סמכא: "... דודו חלה בסרטן, ולמרות זאת הוא עובד. ומה עושים, גברת ריבלן זוראן? אל דאגה דודו, אתה מקבל מביטוח לאומי מענק של 150 אלף ¤, ו-9,000 ¤ כל חודש - לכל ימי חייך". אז אם אמנם מגיע לדודו, למה המדינה לא נותנת לו ישירות, מבלי שיצטרך לשבור את הראש כדי לגייס מאכער? למה צריך לפנות לגברת איקס? למה צריך תמיד מאכער? כי המאכערים יכולים להוציא מהמדינה מה שדודו, האזרח הטוב – החולה, הפצוע, הרדוף, השדוף, לא יכול לבד. למה? כי ככה המדינה עובדת, מימי המעברות ועד עצם היום הזה.

המדינה פותחת קורסים למאכערים מדי יום: אחד שעובד במס הכנסה, הופך להיות יועץ לענייני מס ובאמצעותו, אתה סוף סוף מקבל – כי הוא יודע ממי להוציא! צריך לקבל מביטוח לאומי? יש עם מי לדבר: עם זה שעבד שם כמה שנים טובות, והוא מכיר את המזוזות על הדלתות, שצריכות היו להיפתח בפני כל אזרח, אבל הן נפתחות אוטומטית רק בפני המאכערים המנוסים.

לפחות שילמת את הארנונה בזמן

אבל אם אתם מודאגים יתר על המידה, הרי שאתם יכולים לפחות למות בשקט, זה מותר לכם מטעם המדינה. את הידיעה המדהימה הזאת, מפרסם משרד הדתות: "מגיעה לך קבורה כמו בן אדם" (!).

על שום מה עושה משרד הדתות פרסום לעצמו ולמעשיו הטובים, לכלל אזרחי המדינה? לך תדע! הרי זה היה צריך להיות ברור שיקברו אותך, אם לא בשבילך - הרי לפחות בשביל האזרחים האחרים, שגופתך לא תפריע להם או תגרום להם למחלות, שאחר כך יצטרכו מאכערים של ביטוח לאומי לטפל בהם. כנראה שנשארו תקציבים במשרד הדתות, שאסור היה להשאיר בקופת המשרד בסוף השנה - ובטח לא לבזבז אותם על אנשים חיים.

אז אם היית אזרח טוב ולא נפגעת במלחמה, ויצאת בשלום מצה"ל, ולא התפוצצת באוטובוס, ולא נחטפת על ידי חיזבאללה, ולא נענשת במסגרת תג מחיר, ועברת את כל מדורי הקנסות והתשלומים, והארנונות, והמשכנתאות, ואתה כבר עם חצי לב, כי את החצי השני הסירו לך הדאגות, אל תדאג, אח שלי! אתה יכול לנום בשקט לעולמים, משרד הדתות מבטיח לך מות ישרים. כמה טוב שיש מדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully