וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיסז'ניקוב: "יאיר לפיד יישחק עד הבחירות"

פנחס וולף

13.1.2012 / 8:00

איש המו"מ של ישראל ביתנו מעריך שתחלוף שנה לפחות עד הבחירות, ואינו צופה שיהיו בהן "דרמות". נעם שליט? רוכב על העסקה שהשיג נתניהו. על משה מזרחי: לא מחזיק מים

יאיר לפיד, נעם שליט, אנסטסיה מיכאלי, משה מזרחי, סופה לנדבר והאתיופים – שבוע בלי רגע דל במערכת הפוליטית. אך השבוע הבא יהיה פוליטי לא פחות – כנראה עם הכרזה של ציפי לבני על פריימריז בקדימה, בסביבות חודש מרץ.

האם מזג האוויר הפוליטי מבשר את הקדמת הבחירות? נראה שהשבוע החולף דומה יותר ליורה של הסתיו הישראלי. הריח הוא ריח של חורף ואפילו ירד כבר מבול אחד, אבל מיד לאחר מכן השמש חוזרת וממסמסת לחורף את הכניסה המהודרת שניסה לדפוק.

"צפויה לנו לפחות עוד שנה עד הבחירות", קובע שר התיירות סטס מיסז'ניקוב מישראל ביתנו, שאחראי בדרך כלל על המשא-ומתן עם הקואליציה בעתות משבר. בשיחה עם וואלה! חדשות, מוסיף מיסז'ניקוב: "אני לא חושב שלמישהו מהשותפים הקואליציוניים יש תמריץ כדי לפרק את הממשלה. גם אם עושים פוזות, אין לאף אחד תמריץ, לא לש"ס, לא לנו - ולא ברק. היחיד שנמצא היום במצב משופר מבחינת הסקרים זה הליכוד. אבל הכל טרנדי: היום אתה למעלה, ועד שתגיע לבחירות הכל יכול להשתנות" .לשר התיירות עצמו יש תחושה "שלא יהיו דרמות", כלשונו. "יהיו מחלוקות ויכולים להיות משברים סביב תקציב המדינה, אבל לא נראה לי שמישהו יזום מהלך להפלת הממשלה. האופוזיציה מאוד מוחלשת, ואין אלטרנטיבה רצינית לממשלה. אין אפילו ניסיונות לאתגר את הקואליציה".

שר התיירות הישראלי וחבר כנסת מטעם סיעת ישראל ביתנו, סטס מיסג'ניקוב במהלך הועידה של מפלגת ישראל ביתנו, אפריל 2011. עומר מירון
לא חושב שלמישהו בקואליציה יש תמריץ לפרק את הממשלה. מיסז'ניקוב/עומר מירון

בתשובה לשאלה אם יאיר לפיד עשה טעות כשנכנס כבר עתה לפוליטיקה, למיס'ניקוב יש תשובה ברורה. "אין ספק שהוא הולך להישחק. כששלי יחימוביץ' זכתה בראשות העבודה, ניבאו לה 22 מנדטים. עכשיו נותנים לה 12-14. כשמאחורי לפיד לא יהיו שתי מדיות חזקות, וכשיתחיל לפרוס את התכנית המדינית, הכלכלית, החברתית והאזרחית שלו, יהיו הרבה סימני שאלה - ותהיה גם ביקורת. תמיד כשאתה מציב עמדות יש ביקורת. אשמח מאוד אם יאיר לפיד יפרט מה הדגשים שלו בנושאים מדיניים, פוליטיים, כלכליים, חברתיים. בנו הוא לא פוגע. בסקרים אנחנו שומרים על יציבות ויש לנו קו אחיד, יש לנו דרך, וזאת נקודת זינוק מצוינת אם יתחיל תוהו-ובוהו פוליטי - וכרגע אני לא צופה שהוא יתחיל".

"נעלבתי בשביל רה"מ בגלל המהלך של שליט"

אחרי שבליכוד ובקדימה ירו חצי ביקורת בנעם שליט, גם למיסז'ניקוב אין הרבה דברים טובים לומר על אביו של החייל ששוחרר מהשבי. "אני לא מכיר אותו, ולא יודע מה הערך המוסף שהוא מביא עמו למפלגת העבודה. אבל אם קיים איזשהו סוג של יושרה – נעלבתי בשביל רה"מ בגלל המהלך של שליט", אומר מיסז'ניקוב. "זה לא לעניין. אני לא מהמפלגה של ראש הממשלה, לכן מותר לי להביע עמדה אובייקטיבית. ראש הממשלה קיבל עמדה מאוד אמיצה ושחרר את גלעד. זה התגמול שמגיע לו מאבא של חייל חטוף? הקמפיין להחזרת גלעד עזר לו מאוד להיכנס לתודעה הציבורית, והוא ניצל את זה כדי להיכנס לפוליטיקה. אחרת אף אחד לא היה שומע עליו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

רוצה לראות קבלות

אדם נוסף שהודיע השבוע על כניסתו למרוץ הפוליטי הוא מי שכיהן כראש אגף החקירות במשטרה, ניצב (דימוס) משה מזרחי. בשנת 2003 היועץ המשפטי לממשלה המליץ להעבירו מתפקידו בעקבות חשד להאזנות סתר לאביגדור ליברמן, שחלקן חרג מההיתר שנתן בית המשפט. במהלך השנים, מזרחי התבטא לא פעם נגד ליברמן. כך, בשנת 2008, בתגובה לטענת ליברמן על עינוי דין מצד המשטרה, מזרחי אמר עליו כי הוא "מסובב בכחש את משטרת ישראל".

היום, מיסז'ניקוב לא מתרגש ממזרחי. "אם הוא יקבל מקום שיאפשר לו להיכנס לכנסת, לא תראה שליברמן שופך עליו מים", הוא אומר במליצה, אפרופו תקרית שפיכת המים של ח"כ אנסטסיה מיכאלי השבוע. "הבנאדם מנסה להיבנות על השם של ליברמן, כי פרט לזה, אין מאחוריו הרבה קבלות ציבוריות".

שרת הקליטה, סופיה לנדבר בסדר פסח הראשון של עולים חדשים מאתיופיה, אפריל 2011. עומר מירון
"גם היא הייתה עולה, ולפעמים כדאי להכיר תודה למדינה". על השרה לנדבר/עומר מירון

שלשום, חברתו למפלגה של מיס'זניקוב, השרה לקליטת עליה, סופה לנדבר, אמרה לעולי אתיופיה כי עליהם "לומר תודה" למדינה. למרות הסערה התקשורתית, שר התיירות לא מתרגש. "פספסתם את מה שהיא אמרה", הוא אומר. "היא אמרה שמה שישראל עשתה בקליטת עלייה זה לא מובן מאליו. לקלוט מיליוני עולים במהלך עשרות שנים - שום מדינה לא הצליחה לעשות. לפעמים כדאי לכולנו להכיר תודה. זה לא קשור לאתיופים או לרוסים או לאמריקאים. עליתי ב-82', וההורים שלי אסירי תודה למדינת ישראל על מה שעשתה עבורם. לקלוט משפחות ללא כלום, ולתת הזדמנות לחיות מחדש את החיים זה לא פשוט. גם סופה לנדבר הייתה עולה חדשה, ולפעמים כדאי להכיר תודה למדינה בלי שום קשר למוצא שלך. קצת עיוותו מה שהיא ניסתה לומר".

השינוי הענק של מיסז'ניקוב

המסקנה הסופית שלוקח מיסז'ניקוב מהשבוע שחלף היא הצורך הדחוף בשינוי שיטת הממשל. "המתכונת של שלוש המפלגות הגדולות שיקבלו את רוב המנדטים בבחירות, ושעושות קואליציה עם ממשלת אחדות לאומית, ואז בנוסף להיבטים פוליטיים מתמקדות סביב נושא אזרחי - זה יכול לעשות שינוי ענק במדינת ישראל", הוא מסביר.

"רצינו לעשות זאת כבר בבחירות האלה. אני לא יודע בגלל מי זה לא קרה, בגלל ציפי, או ביבי. אבל זה לא קרה. מקווה שבפעם הבאה זה יקרה".

לפנייה לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully