וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: השבוע יחל מבצע חילוץ גופות חללי הקורסק

17.10.2000 / 17:03

בחילוץ ישתתפו צוללנים רוסים ונורבגים; החברה הנורבגית התחייבה לספק ציוד תמיכה ולוגיסטיקה; משפחות החללים הגישו לנשיא רוסיה מכתב ובו הם מבקשים ממנו לעצור את החילוץ


השבוע יחל מבצע חילוץ גופות המלחים שנהרגו בתאונת הצוללת קורסק. החילוץ יימשך כל עוד מזג האוויר החורפי יאפשר זאת. על הביצוע אחראים הצי הרוסי והסניף הנורבגי של החברה האמריקאית 'הליבורטון' שחתמו על הסכם חילוץ משותף.

דובר הצי הרוסי, ולדימיר נברוטסי, מסר כי הצוות הרוסי והנורבגי התאמנו יחד ויחקרו במשותף את הריסות הצוללת
שטמונה בים בעומק 108 מטרים, על מנת לאתר פתח אפשרי.

"אם הניסיון להיכנס לצוללת ייצא לפועל, אז יחל שיתוף הפעולה המיימי. אחד מאנשי הצוות הנורבגי יהיה אחראי על בלוני הצלילה בעוד ששני צוללנים רוסים ינסו להיכנס לתוך הספינה".
שיתוף הפעולה עם החברה הנורבגית נועד על מנת לספק לצוללנים הרוסים ציוד תמיכה ולוגיסטיקה.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, קיבל לידיו מכתב עליו חתומים כמה ממשפחות החללים ובו נכתב: "תן לצוללת הפגועה להפוך לבית קברות צבאי זמני שהוא עתיק יומין ומכבד את החיילים". המשפחות, שבתחילה תמכו בחילוץ, שינו את דעתן לאחר שגורם רישמי סיפר כי שני הפיצוצים בצוללת נערכו באגפים בהם שהו רוב המלחים. מומחים נוספים מעריכים כי הצוללנים עלולים לסכן את חייהם במהלך נסיונות החילוץ.

הצוללת קורסק טבעה בים ברנטס סמוך לחופי רוסיה בחודש אוגוסט האחרון. באסון ניספו כל 118 מלחיה. הסיבות לטביעתה לא נודעו עדיין, אך גורמים רשמיים ברוסיה מסרו שהם סבורים שהצוללת התנגשה עם כלי שיט אחר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully