וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות חקירה מיוחד יחקור את פרשת ויצמן

14.1.2000 / 15:10

על החקירה יפקחו אישית המפכ"ל ונציג הפרקליטות

פרקליטת המדינה עדנה ארבל סיימה אחה"צ את פגישתה עם מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יהודה וילק, בסיכום הפגישה נקבע כי המשטרה תקים צוות חקירה מיוחד לחקירת פרשת הנשיא. בראש הצוות יעמוד ניצב יוחנן דנינו, ראש זרוע חקירות ביחידה לחקירות רכב גנוב במשטרה, וישתתפו בו גם כלכלנים. על החקירה יפקח אישית המפכ"ל יהודה וילק ונציג הפרקליטות. ארבל העבירה היום את החומר שנאסף עד כה בפרשת וויצמן לשם בדיקה המשטרתית. בחומר שמועבר למשטרה גם עדותו של עו"ד חנינא ברנדס שניהל את קרן הנאמנות של הנשיא.
הנשיא עזר ויצמן ייקרא למסור עדות כבר בימים הקרובים - כך נמסר אתמול מהמשטרה, שתקבל הבוקר את החומר בעניין מפרקליטת המדינה. זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין ופרקליטת המדינה עדנה ארבל הודיעו אתמול כי מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יהודה וילק, יקים צוות משטרתי מיוחד לבדיקת פרשת ויצמן-סרוסי. צוות המשטרה ילווה בנציג הפרקליטות, ויבחן את החשד להעברת הכספים של איש העסקים אדוארד סרוסי לוויצמן.
עורך הדין של ויצמן, יעקב ויינרוט, אמר היום בראיון לגל"צ כי "לא אכפת לי מה פרקליטת המדינה אומרת. הנשיא לא יתפטר. הוא יאבק על חפותו, ולא יתפטר".
במסיבת עיתונאים מיוחדת אמרו אתמול רובינשטיין וארבל כי החקירה נעשתה מתוך רגשי כבוד לנשיאות תוך מיצוי הכלים העומדים לרשותם - "אבל החומר מצדיק בירור נוסף, שהכלים לעשותו אינם בידינו". רובינשטיין אמר כי הצוות עדיין לא מונה, וכי מפכ"ל המשטרה התחייב לטפל בנושא במהירות האפשרית. לדבריו, "אין במה שאמרנו כדי לקבוע ממצאים ומסקנות כלשהם".
רובינשטיין סקר את התגלגלות הפרשה עד לבדיקת הפרקליטות: "בעקבות הפרסומים בתקשורת על העברת כספים מהמיליונר אדוארד סרוסי לחשבונו של נשיא המדינה ויצמן, התבקשו מנכ"ל בית הנשיא והיועצת המשפטית שלו להעביר לפני עשרה ימים מידע וחומר רלבנטי. המידע התקבל על ידי פרקליטות המדינה". לדבריו, עם חזרתו משפרדסטאון הוא עודכן בנושא: "תחילה הוחלט לשמוע את עורך הדין חנינא ברנדס שהיה עורך דינו של הנשיא בתקופה האמורה והיה מעורב בניהול חשבון הנאמנות עבור הנשיא. בנוסף קיבלנו מכתבים של עורכי הדין רובין וטלגמן, פרקליטיו של סרוסי ומכתב משלים בחתימתו של סרוסי עצמו. כמו כן התקבל מהמשטרה מידע מחקירתו של החשב אבי פלקסר".
"יש לזכור" אמר רובינשטיין "כי מדובר באזרח מספר אחת, עתיר זכויות ועתיר יגונות ואנו חייבים בכבודו ומציעים שההתייחסות הציבורית תהיה בהתאם". לדבריו, "בשום שלב לא התנהל מו"מ על עסקה כלשהי."

תגובות

העיתונאי יואב יצחק, שחשף את הפרשה, אמר כי "חבל שנשיא המדינה לא השכיל לממש בימים האחרונים את כוונתו להתפטר, דבר שעשוי היה לחסוך חקירה משטרתית, ולמנוע נזק נוסף למוסד נשיא המדינה".
במערכת הפוליטית מעריכים כי ויצמן יאלץ להתפטר בקרוב, וזאת בכדי שלא להעיד במשטרה כנשיא - לראשונה בישראל.
מזכ"ל מפלגת העבודה ח"כ רענן כהן אמר כי החלטת הפרקליטות מוכיחה כי הכל שווים בפני החוק.
ח"כ מיכאל איתן (ליכוד) אמר כי "צמרת המדינה מחפשת כל דרך אפשרית להוציא את ויצמן בלא כלום מהפרשה". איתן התייחס בדבריו לחקירת פלקסר.
יו"ר סיעת הליכוד ח"כ רובי רבלין אמר כי עצוב שלראשונה ניצב נשיא בחקירת משטרה. לדבריו, הבדיקה אינה אומרת דבר על החשדות כלפי הנשיא.
השר יצחק לוי (מפד"ל) קרא לויצמן להתפטר.
השרה יולי תמיר (עבודה) קראה לויצמן להמתין לסיום החקירה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully