וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסיע המתאבד הורשע בסיוע לרצח

ורד כהן ברזילי

27.6.2002 / 16:48

אחמד ג'אבר, תושב חדרה בן 23, הסיע מטול כרם את מבצע הפיגוע בקניון השרון בנתניה לפני כשנה; השופט: הנאשם עצם עיניו כדי לא לוותר על שכר נאה; בפיגוע נהרגו 5 בני אדם ו-100 נפצעו

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום את אחמד ג'אבר, ערבי ישראלי תושב חדרה בן 23, בסיוע לרצח וסיוע לחבלה בכוונה מחמירה. ג'אבר הסיע ב-18 במאי 2001 מחבל מתאבד ממחסום טול כרם לנתניה. המחבל פוצץ עצמו בכניסה לקניון השרון וגרם למותם של 5 בני אדם ופציעתם של כ-100 נוספים. הכרעת הדין התקבלה פה אחד על ידי שלושת שופטי ההרכב.

במהלך המשפט טען סניגורו של ג'אבר כי על המדינה להוכיח כי מרשו ידע כמעט בוודאות שהנוסע שהעלה לרכבו מתכוון לבצע פיגוע. אולם השופט עמירם בנימיני כתב בהכרעת הדין, כי הוא איננו מקבל את הטענה: "ניתן לומר כי הנאשם היה מודע לכך שקיימת אפשרות ממשית וסבירה שהנוסע עומד לבצע פיגוע, שבו קרוב לוודאי, עלולים אנשים להיהרג ולהיפצע".

בנימיני כתב בהמשך כי גם אם ג'אבר לא הזדהה עם המחבל שהסיע ולא התכוון לסייע לו, הוא שותף למעשה "מתוך מודעות שהתבטאה 'בעצימת עיניים', לכוונתו של הנוסע לבצע פיגוע". לטענת השופט היו "די והותר סימנים מחשידים לגבי זהות הנוסע שהעלה לרכב, ומטרת נסיעתו, והנאשם היה מודע להם".

ז'קט גדול בצורה יוצאת דופן

בין הסימנים המחשידים שפורטו בהכרעת הדין צויין כי המחבל לבש ז'קט אלגנטי, שאינו אופייני לפועל מהשטחים. בנוסף, היה הז'קט גדול בצורה יוצאת דופן ומכופתר כולו, למרות שהיה מדובר ביום חם. עוד נכתב, כי גם השעה והיום (שישי בצהריים) לא התאימו למועד כניסתם של פועלים מהשטחים לעבודה בישראל. בית המשפט התייחס גם לעובדה שג'אבר הבחין כי הנהגים האחרים במחסום סירבו להסיע את המחבל, גם תמורת סכום כסף גבוה (100 שקלים).

"ג'אבר בחר להתעלם מכל אלו, ונמנע מלבדוק את החשדות שהתעוררו בלבו, משום שהיה מנוי וגמור עמו שלא לוותר על השכר הנאה שהציע לו המחבל", כתב השופט בנימיני. הוא הוסיף כי "אלמלא הסיע הנאשם את המחבל לקניון בנתניה, לא היה מתרחש הפיגוע שהביא למותם של חמישה אנשים ולפציעתם של רבים אחרים". השופט ציין גם, כי אם היה ג'אבר נוהג כשאר הנהגים במחסום ייתכן שהמחבל היה נתפס בדרכו לביצוע הפיגוע, או חוזר בו מכוונתו בשל הקושי להגיע לנתניה.

לסיכום כתב השופט: "מעשהו של הנאשם היווה חוליה הכרחית בשרשרת שהסתיימה בפיגוע הקטלני". גזר דינו של ג'אבר יינתן במועד מאוחר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully