וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: טננבאום הוא סוכן מוסד שניסה לחדור לחיזבאללה

16.10.2000 / 15:50

בנאום בביירות אמר מזכ"ל הארגון כי האיש יצר קשר עם נציג חיזבאללה על מנת להפעילו כסוכן, שוכנע להגיע ללבנון, ונעצר בתחומה; בפניה לאמהות החיילים החטופים אמר: ממשלתכן לא עושה כלום כדי להשיב את ילדיכן; בן אליעזר בתגובה: סיפור החיזבאללה - פנטזיונרי

בנאום ארוך ומפורט, ששודר בטלוויזיה הלבנונית מסר מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, פרטים על האזרח הישראלי, אלוף משנה במילואים אלחנן טננבאום, המוחזק בידי הארגון.

נסראללה, שאישר כי החטוף הוא אלחנן טננבאום, אמר כי מדובר באיש מוסד, שיצר קשר עם איש חיזבאללה על מנת להפעילו כסוכן, שוכנע להגיע ללבנון, ונעצר בתחומה. "זוהי לא חטיפה, אלא מעצר של סוכן זר", הדגיש. לדבריו הוא מחזיק במסמכים והוכחות חותכות בדבר היות טננבאום איש מוסד.

בנאומו פנה נסראללה לאימהות שלושת החיילים שנחטפו לפני עשרה ימים, ואמר: "ממשלתכם לא עשתה דבר רציני על מנת להחזיר את ילדיכם, ולא עשתה דבר רציני על מנת לברר מה עלה בגורלם. אנו מוכנים להחזיר את החיילים", אמר נסראללה, "אולם אנו גם יכולים להחזיק אותם 20 שנה, מבלי לתת שום מידע על מה שקורה איתם". נסראללה חזר ואמר כי שלושת החיילים בחיים.

בתגובה על דבריו אמר השר בנימין בן אליעזר, כי טננבאום הוא איש עסקים פרטי והוא מתפלא שנסראללה, הידוע באמינותו, מספר סיפור פנטזיונרי. לדבריו משפחות החיליים יודעות מה ישראל עושה למען החטופים והביע תרעומת על כך שהארגון מסרב לספק אות חיים כלשהו מן החיילים.

מו"מ נפרד על החיילים ועל טננבאום

נסראללה הוסיף פרטים שעד כה לא פורסמו על חטיפת טננבאום ואמר כי בניגוד לפרסומים בישראל, טננבאום אינו איש עסקים, והוא לא נחטף במדינה זרה באירופה, אלא בתחומי לבנון. לדבריו, החיזבאללה חשד בטננבאום, שאינו איש עסקים, וכדי לחזק את הקשר בינו לבין הארגון, נמסר לו מידע מודיעיני על החיזבאללה, "שלא יכול להזיק לארגון".

בעקבות כך, סיפר נסראללה, ביקש טננבאום להיפגש עם נציג החיזבאללה אישית, במדינה אירופאית. אולם החיזבאללה הצליח לשכנעו לבוא ללבנון, והוא יצא מבריסל, אליה הגיע עם דרכון ישראלי, כאשר הוא משתמש בדרכון מזוייף. מיד עם הגיעו ללבנון נעצר בידי החיזבאללה.

לדברי מזכ"ל הארגון החטיפה בוצעה לפני מספר ימים, והחיזבאללה החליט לדווח על כך רק עכשיו, משום שלקח זמן לאשר כי החטוף אכן קצין בצה"ל, והוא שייך למוסד. עוד נודע לארגון כי האיש היה מפקד גדוד תותחנים והשתתף במלחמת לבנון. נסראללה אמר כי יש לחיזבאללה "שלוש פלוס אחד" חטופים, ברומזו כי יתנהל משא ומתן נפרד על טננבאום, ועל שלושת החיילים האחרים. נסראללה אמר כי ידרוש תמורת שחרור החטופים לא רק שחרור של אסירים לבנונים ופלסטינים, אלא כם שחרור אדמות. הוא הכחיש כי בפעולת החטיפה היו מעורבים גורמים איראניים.

נסראללה, המנהל שנים רבות לוחמה פסיכולוגית נגד ישראל, נראה נינוח ובטוח בעצמו, ואף התבדח מספר פעמים, כאשר הוא מצהיר כי שמו של טננבאום קשה להגייה. פרוש המילה אלחנן בערבית, אמר נסראללה, הוא אדם הזקוק לרחמים.
עוד אמר נסראללה כי במתכוון לא מסר את שמו של החטוף אתמול, כדי שישראל "תתרוצץ, תטעה בפרסום שמו", ותהייה "פאדיחה", כדבריו.

"אין מגעים לשחרור החטופים"

בתוך כך האשימה היום ישראל את איראן כי היא העומדת מאחורי החטיפה. סגן שר הביטחון, אפרים סנה, אמר בראיון לסי.אן.אן כי מעט מאוד ידוע לממשלת ישראל על המקרה האחרון א, דבר אחד ברור, "מתנהל כאן קמפיין מתוכנן על ידי איראן של טרור בינלאומי". לדברעיו ללא סיוע מודיעיני וטכנולוגי לא היה מצילח ארגון החיזבאללה לבצע את החטיפה.

בהתייחסו למשא ומתן המתנהל לשחרור החטופים אמר נסראללה כי הגרמנים, שעד היום סייעו במגעים מול ישראל, אינם פועלים "בשום צינור" לקיומם של מגעים כאלו. לדבריו רק הצרפתים החלו לאחרונה לגשש לכיוונה של פעולת גישור בין הצדדים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully