וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: 5 מכוניות תופת התפוצצו ביומיים

רויטרס

22.6.2002 / 16:04

שתי מכוניות תופת התפוצצו היום; לא היו נפגעים; אתמול התפוצצו שלוש מכוניות בדרום המדינה, וגרמו לפציעתם של שבעה בני אדם; העיתוי: כינוס פסגת האיחוד האירופי

המשטרה הספרדית מסרה על פיצוץ מכונית תופת באתר התיירות סנטאנדר. לפי הדיווח, שוטרים מצאו את הפצצה, אולם היא התפוצצה וגרמה נזק לכמה מכוניות סמוכות. לא היו נפגעים.

מוקדם יותר היום התפוצצה מכונית באתר התיירות מיחאס בדרום ספרד. לא היו נפגעים. אתמול התפוצצו שלוש מכוניות תופת באזורי הנופש בדרום ספרד, וגרמו לפציעתם של שבעה בני אדם.

אמש התפוצצה מכונית בעיר סרגוסה. לפי דיווחים ברדיו הספרדי, אדם אחד נפגע. במקביל, נפתחה אתמול ועידת האיחוד האירופי בעיר סביליה.

מוקדם יותר התפוצצו שתי מכוניות תופת באתרי הנופש פונחירולה ומרבלה בדרום ספרד. בפיצוץ בשדרה ראשית בעיר החוף פונחירולה נפצעו לפחות שישה בני אדם - אזרח ושני ילדים בריטים, אזרח מרוקאי וזוג ספרדים. מצבו של האזרח הבריטי הוגדר אנוש. בפיצוץ השני שאירע זמן קצר לאחר מכן במרברלה לא נפגע איש. במשטרת ספרד מייחסים את שני הפיצוצים לקבוצת הבדלנים מהמחתרת הבאסקית.

המחתרת הבאסקית נוהגת ליטול אחריות על פיגועים רק מספר שבועות אחר התרחשותם ובדרך כלל מתזמנת את הפעולות בהתאם לאירועים פוליטיים. המוטיבציה לבצע פיגועים דווקא כעת מוסברת חלקית לפחות בפסגת ראשי מדינות האיחוד האירופי שנפתחה אתמול בעיר סביליה. יותר מ-800 בני אדם נהרגו ב-30 שנות פעילותה של המחתרת, הנאבקת עבור עצמאות לחבל הבאסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully