וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירוקים כל השנה

יאיר חסון

19.6.2002 / 11:18

חברי הכנסת משה גפני, יהודית נאות, נחמה רונן, אברהם פורז ומוסי רז, נבחרו בידי אדם טבע ודין לירוקים ביותר בכנסת; הח"כים האנטי סביבתיים: אמנון כהן, רחמים מלול ויאיר פרץ מש"ס

חברי הכנסת משה גפני (יהדות התורה), יהודית נאות ואברהם פורז (שינוי), נחמה רונן (המרכז) ומוסי רז (מרצ), הם חברי הכנסת ה"ירוקים" ביותר בכנסת – כך קובע דו"ח עמותת "אדם טבע ודין" לשנה האחרונה. הדו"ח, בנושא הפעילות הסביבתית בכנסת ובממשלה, קובע עוד כי חברי הכנסת של ש"ס, אמנון כהן, רחמים מלול ויאיר פרץ הם חברי הכנסת הלא ידידותיים ביותר לסביבה.

העמותה, העוסקת בהגנה על איכות הסביבה ושימורה, מוציאה לאור את הדו"ח זו השנה השלישית. הדו"ח מסכם את הפעילות בנושאי הסביבה בתקופה שבין מאי 2001 למרץ 2002.

הח"כים שנבחרו לעמוד בראש הרשימה הירוקה, פעלו לקידום הצעות חוק סביבתיות והשתתפו בהצבעות רבות הנוגעות לנושא. הדו"ח מציין, כי במסגרת פעולת ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת, נוצר שיתוף פעולה פורה בין ח"כ גפני לח"כ נאות, הנמצאים משני צידה של הקשת הפוליטית. השניים קידמו יחד את הצעת חוק חופי הים התיכון, שנועדה להגן על החופים מפני בניה ולשמר את נגישותם לציבור. ההצעה אושרה לאחרונה בוועדה.

שלושה ח"כים נוספים מוזכרים בדו"ח כראויים להערכה על פעילותם הסביבתית: זבולון אורלב (מפד"ל), עבד אלמאלכ דהאמשה (רע"מ) ותמר גוז'נסקי (חד"ש). שלושת הח"כים שמוזכרים בדו"ח לגנאי - מלול, פרץ וכהן מש"ס, הובילו לטענת הכותבים הצעות חוק אנטי סביבתיות, לזירוז הליכי בניית פרוייקטים גדולים למגורים, ולסיכול חוק הפיקדון, שכבר פועל.

אין מים? העיקר שיש ביטחון

הדו"ח בחן גם את פעילות ממשלת שרון שזכתה לציון שלילי, כיוון שדחקה את נושא איכות הסביבה לשוליים. "המצב הביטחוני הקשה הצליח אפילו לדחוק הצידה את משבר המים, החמור לא פחות", נטען בדו"ח.

בנוסף, טוענים הכותבים, קידמה הממשלה מספר הצעות חוק ופרוייקטים "בלתי ירוקים" ביניהם ההחלטה להקים את "תחנת הכוח הפחמית המזהמת" באשקלון, ואת הוועדה לתכנון מזורז של פרוייקטים לאומיים. מנגד מציין הדו"ח מספר החלטות ממשלה המקדמות את נושא הסביבה, כמו העלאת מחירי המים לחקלאות.

המשרד מציין לטובה את פעילות המשרד לאיכות הסביבה, אך מציין כי בתחומים מסוימים יכול היה המשרד להגביר את פעילותו. "השר צחי הנגבי הבין את חשיבות התחום עליו הוא מופקד, לא ראה בו פחיתות כבוד, והפך את המשרד לפעיל יותר מבתקופה שקדמה לו" - לשון הדו"ח.

ניפגש בקלפי

הדו"ח ציין כי פעילותם של חברי האופוזיציה למען הסביבה היתה גבוהה יותר מזו של חברי הקואליציה. הדבר אינו מקרי, נטען בדו"ח, "התנגדותה הכמעט אוטומטית של הממשלה לכל יוזמה להצעת חוק סביבתית כבלה את ידי חברי הקואליציה".

נציגת אדם טבע ודין בכנסת, דבורה סיילס, ציינה כי חברי הכנסת המובילים את "הרשימה הירוקה" ראויים לציון לשבח במיוחד לאור העובדה כי פעילותם הסביבתית לא הצטמצמה למרות המשבר הכלכלי והמצב הביטחוני הקשה. סיילס הביעה תקווה, כי הדו"ח יסייע לציבור בבואו לבחון את פעילות נציגיו בכנסת, לקראת הבחירות הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully