וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתות הרגעה מהודו: מסיגה הכוחות מהגבול

רויטרס

15.6.2002 / 20:23

לראשונה מזה 6 חודשים ניתנה לכוחות המוצבים על גבול פקיסטן הוראה לעזוב; בחילופי אש בקשמיר נהרגה אישה הודית ונפצעו 5; נכשל ניסיון התנקשות נוסף בראש הממשלה במדינת ג'אמו-קשמיר

הודו הורתה היום לכוחותיה לעזוב לראשונה מזה שישה חודשים מהגבול עם פקיסטן. כך מסר היום גורם בכיר בצבא הודו. הצעד נראה כסימן נוסף להרגעת המתיחות ביחסים בין שתי מעצמות הגרעין השכנות. שר ההגנה ההודי, פי.קיי. בנדופדהיה, אישר את הסגת הכוחות.

מוקדם יותר השבוע החזירה הודו את ספינות המלחמה מגבול המים הטריטוריאליים של פקיסטן. כמו כן הורשו מטוסים של פקיסטן לטוס במרחב האווירי ההודי. אתמול הודיעה פקיסטן כי תזיז את ספינות המלחמה שלה מהים לעבר הבסיסים, בתגובה לצעדיה של הודו.

בתוך כך נהרגה אתמול אישה הודית בחילופי אש כבדים בין הודו ופקיסטן בחבל קשמיר. חמישה בני אדם נוספים נפצעו. גורמי ממשל בהודו מסרו הבוקר, כי ראש הממשלה במדינת ג'אמו-קשמיר ההודית ניצל היום מניסיון התנקשות נוסף בחייו. על פי הדיווחים, שני רימונים נזרקו לעבר בניין הממשלה בעת שפארוק עבדאללה פתח את ישיבת הממשלה בסרינגר, בירת הקיץ של המדינה. רימון אחד לא התפוצץ. השני לא פגע בבניין, והתפוצץ בשטח פתוח מבלי לגרום נזק.

עבדאללה, שניצל פעמים רבות מניסיונות התנקשות בחייו, מאובטח בידי אנשי יחידות מובחרות. הבדלנים המוסלמים בג'אמו-קשמיר, המדינה היחידה בהודו בה רוב האוכלוסיה הוא מוסלמי, מנסים לפגוע בו בשל מדיניותו הפרו-הודית.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully