וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: אישה נהרגה ו-5 נפצעו בהפגזה של פקיסטן

רויטרס

15.6.2002 / 12:10

חילופי האש בגבול הודו פקיסטן נמשכו גם הבוקר; ראש ממשלת קשמיר ההודית ניצל מניסיון התנקשות; היערכות בבתי החולים בהודו לקראת מתקפת גרעין; חברה אמריקאית מציעה גלולה נגד קרינה

אישה הודית נהרגה וחמישה נפצעו בחילופי אש כבדים הלילה בחבל קשמיר. גורמי ביטחון הודיים מסרו, כי בהפגזה הארטילרית של צבא פקיסטן על קשמיר ההודית נפגעו גם מבנים רבים. לא ידוע על נפגעים בצד הפקיסטני של הגבול, אולם מספר בתים נפגעו מאש צבא הודו.

גורמי ממשל בהודו מסרו הבוקר, כי ראש ממשלת מדינת ג'אמו-קשמיר ההודית ניצל היום מניסיון התנקשות בחייו. על פי הדיווחים, שני רימונים נזרקו לעבר בניין הממשלה בעת שפארוק עבדאללה פתח את ישיבת הממשלה בסרינגר, בירת הקיץ של המדינה. רימון אחד לא התפוצץ ואילו השני לא פגע בבניין, והתפוצץ בשטח פתוח מבלי לגרום נזק.

עבדאללה, שניצל פעמים רבות מניסיונות התנקשות בחייו, מאובטח בידי אנשי יחידות מובחרות. הבדלנים המוסלמים במדינה, שהיא היחידה בהודו בה רוב האוכלוסיה הוא מוסלמי, מנסים לפגוע בו בשל מדיניותו הפרו הודית.

בתוך כך, נערכים בהודו לקראת האפשרות כי המתיחות עם פקיסטן תביא למלחמה גרעינית. בתי החולים במדינה נערכים לטיפול בנפגעי מתקפת גרעין. במקביל החברה האמריקאית "אנבקס" מפרסמת בעיתוני הודו גלולות להגנה מפני קרינה רדיואקטיבית. התרופה "יודייד" מאושרת כבטוחה ויעילה בידי סוכנות המזון והתרופות האמריקאית. עם זאת, רופאים בהודו טוענים כי יעילותה מוגבלת.

החשש מפני מלחמה קיים עדיין, למרות שבשבוע שעבר הסיגו הודו ופקיסטנים את אוניות המלחמה שלהן, מה שתרם להורדה מסויימת של המתיחות. מיליון חיילים הודים ופקיסטנים מוצבים עדיין משני עברי הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully